Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ani spokojení zaměstnanci firmu nedoporučí

Spokojenost s prací zdaleka neznamená doporučování svého zaměstnavatele. Více než 2/3 zaměstnanců je ve svém současném zaměstnání spokojeno, a každý pátý je dokonce velmi spokojený. To se v čase příliš nemění, ani přes snahy zaměstnavatelů. Ale téměř polovina zaměstnanců (45 procent) by svého zaměstnavatele nedoporučila, a 18 procent by ho dokonce rozhodně nedoporučilo. Jen 1/4 zaměstnanců by byla ochotná svého zaměstnavatele doporučit známým. Celková míra doporučení, Net Promoter Score (NPS), je tak záporná.

Při doporučování zaměstnanci hodně zvažují i obor působení firmy a jeho relevanci pro své známé, proto je celkové průměrné NPS nižší než u produktů nebo služeb. Důvodem pro nedoporučení je i nedostatečné ocenění, přemíra stresu nebo nevhodné chování manažerů. Dobří zaměstnavatelé mají míru doporučení výrazně nad nulou.

Co to znamená pro firmy? Pokud chtějí využít své zaměstnance jako nástroj pro nábor nových pracovníků, spokojenost nestačí. „Nestačí jen programy na podporu doporučování. Důležité je zejména, aby se zaměstnanci ve firmě dobře cítili a aby s nimi bylo zacházeno férově,“ dodává Lenka Šilerová – executive director Ipsos HR & ERM. „Zajistíte tím, že zaměstnanci budou spontánně o firmě dobře mluvit, doporučovat ji svému okolí a hlavně v ní budou rádi pracovat.“

Reklama
Abovalve

Průzkum proběhl u 600 zaměstnanců ve věku 18-65 let. V případě dotazů prosím pište na adresu: [email protected].

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)