Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Osobnosti lákají mladé k volbám

Volební účast mladých lidí ve věku 18 až 26 let se pohybuje okolo pouhých 25 procent, což je nejméně ze všech věkových skupin. Nezájem prvovoličů a mladých o politiku chtějí změnit projekty jako Generace s názorem, Tvoje poprvé nebo Nevolíš, zaplatíš! Komunikovat chtějí hlavně na sítích, přičemž k tomu využívají také tváří populárních u dané cílové skupiny.

„Pokud cestu k volbám mladým lidem neukážou rodiče ani škola, tím dalším vlivným vzorem by pro mladé mohly být právě inspirativní osobnosti, které na sociálních sítích sledují,“ vysvětluje spoluautor projektu Generace s názorem Jakub Ondráček. Tvářemi iniciativy jsou třeba novinářka Emma Smetana, herečka Eva Josefíková nebo horolezec Adam Ondra.

V kampani Tvoje poprvé, spuštěné v minulém týdnu, jejímž autorem je Institut politického marketingu (IPM), vystupují zpěváci Tomáš Klus a Adam Mišík, dokumentarista Janek Rubeš, blogerky A Cup of Style a další. Celkem desítka více či méně známých – a více či méně mladých – osobností láká v „teasingovém“ spotu s nádechem sexuálního dvojsmyslu mladé lidi, aby šli k parlamentním volbám. Očekávané organické šíření kampaně doplní i placená podpora.

Reklama
ČEZ

„Jít k volbám není ani trapné, ani zbytečné. Naopak! Rád jsem se na tomto projektu podílel, abych mohl všem mladým vzkázat, že každý hlas se počítá a že jedině společně můžeme něco změnit,“ komentuje svou účast zpěvák Adam Mišík.

Kampaň Tvoje poprvé podporuje i dopravce Leo Express, jenž spot nasadil do všech svých vlaků, a RunCzech, se kterým IPM organizuje předvolební běh. Mediálním partnerem je také mediazastupitelství New Age Advertising, které zajišťuje kinoreklamu pro síť multikin Cinema City, v nichž je spot pouštěn před všemi filmy kromě dětských.

Ulehčit rozhodování v prvních volbách mají mladým v obou případech webové stránky. „Velká poptávka je po voličském průkazu, který umožňuje volit mimo trvalé bydliště. Chybí ucelený návod, který by krok za krokem popsal postup, jak si snadno voličský průkaz zařídit. Pokusili jsme se to zpracovat a návod najdete na webu,“ dává příklad Jakub Ondráček.

Projekty mají být neutrální

Alžběta Králová z IPM upozorňuje, že celá kampaň je „zcela politicky neutrální“. „Neříká se v ní, koho volit, ale zdůrazňuje, že je důležité se voleb zúčastnit.“

S tím souhlasí i Ondráček. „Snažíme se oslovit co nejširší spektrum osobností, tak aby si mezi nimi každý našel někoho, koho zná, a abychom nezůstali jen v té jedné a té samé ‚voličské‘ bublině,“ říká.

O svém „poprvé“ mluví v kampani i populární blogerky A Cup of Style.
Foto: YouTube

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)