Návštěvníkům webových stránek stačí pouhých několik sekund k tomu, aby se rozhodli, zda na nich zůstanou, či nikoliv. A až 90 procent z tohoto prvního dojmu tvoří barevnost stránek. Modrá barva vyvolává pocit důvěry a klidu. Všeobecně jde o nejoblíbenější barvu, i proto ji používá Facebook. Naopak většina lidí
nemá ráda černou, hnědou nebo šedou.
Barva má totiž obrovský vliv na naše postoje a emoce. Když oči zahlédnou barvu, nastartují se procesy, které kvůli uvolňování hormonů způsobují kolísání nálady, emocí a výsledného chování. Proto designéři a marketéři vždy velmi uvážlivě vybírají správné barvy a design a velký ohled berou také na to, pro koho co navrhují.
Drtivá většina uživatelů webu si ovšem barevnost svých stránek vybírá na základě aktuální popularity barvy. To je chyba. Barva by se měla vybírat podle toho, zda je vhodná pro účely webových stránek a zda je k nim adekvátní.
Každý, kdo si dá čas a popřemýšlí o cílovém publiku svého webu, má z poloviny hotovo. Je-li účelem přilákat lidi, kteří jsou spojeni s přírodou a klidem, je vhodné použít zelenou barvu. Pokud to mají být ti, kteří chtějí být vnímáni jako mladí nebo optimističtí, musí být web tónován do žluté barvy. Bude-li na webu prodáváno zboží, potom není vhodné používat černou barvu. Jestliže se cílové publikum cítí být dominantní nebo inklinující k luxusu, černá je naopak tou nejlepší barvou.
Barevné preference se mění i na základě pohlaví. Většina lidí se mylně domnívá, že ženami milovaná barva je růžová. Není to tak. Preferují totiž především modrou, purpurovou a zelenou. Muži potom vítají modrou, zelenou a černou. Ženy jsou taky schopné vnímat mnohem více barev než muži – i s tím lze při návrhu designu webu velmi dobře pracovat.
Lidé ve vyšším věku pozitivně vnímají webové stránky s méně kontrastními barvami – lépe působí na jejich oči. Mladí na druhou stranu ocení živější a jasnější barvy. Rozlišovat mezi dospělým a mladým publikem pomocí vhodných barev pro každý web se taky vyplatí.
Slawomír Jakub Budziak, head of team leaders, Webnode