Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V obchodním centru nesmí člověk hledat jídlo déle než čtvrt hodiny

Téměř 90 procent zákazníků, kteří zavítají do obchodního centra s cílem nakoupit, navštíví některý z místních gastro konceptů nebo kaváren. Někteří dokonce volí návštěvu obchodního centra jenom podle toho, jestli se v něm výborně najedí.

Skladba nájemců může být jakkoliv výjimečná, pokud však interiér food courtu postrádá atraktivní design, příjemné osvětlení, čistotu a bezpečné prostředí, podepíše se to na jeho celkové atmosféře. Pokud má zákazník bloudit centrem déle než 15 minut, aby našel něco k jídlu, je to špatně. Nedostatečná navigace nebo food court roztahaný do několika pater zákazníky spíše odrazuje.

Mezi nepostradatelné faktory v dnešní době patří možnost platit kartou, dostatečná kapacita míst k sezení, umývadlo přímo ve food courtu, možnost ohřevu kojeneckých lahví, dětské židličky atp.

Reklama
Know

Synergii skvělého food courtu a tím i pozitivního dopadu na celkové vnímání centra zatím nevyužilo například pražské OC Letňany. Zákazníci přirozeně přesměrovali své cíle do blízkého Centra Černý Most, kde je nabídka skvělého jídla v příjemném prostředí neustále doplňována a obměňována. I když OC Letňany už rekonstrukci food courtu na příští rok avizovalo, otázkou zůstává, jaký bude poměr lidí, kteří se do něj po rekonstrukci opět rádi vrátí.

Skvělým příkladem vydařeného food courtu, plného trendových faktorů zmíněných výše, je food court nového Centra Chodov. Má však i svá úskalí. Plocha vyčleněná pro gastro koncepty v tomto centru je z mého pohledu na tak kompaktní město, jako je Praha, příliš předimenzovaná. Čas ukáže.

Velice pozitivně vnímám rekonstrukci food courtu obchodního centra Quadrio na pražské Národní třídě, kde se i na velmi limitované ploše vlastníkům centra povedlo umístit výběr světové kuchyně za rekordně krátký čas. Otevřením první pobočky Vapiana v České republice OC Quadrio úspěšně odstartovalo prezentaci svých nových food konceptů a do konce září nabídne ještě další možnosti prvotřídního stravování.

Gabriela Škodáčková, manažerka pronájmů, Dejsiprostor

Reklama
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)