Jak zajistit, aby propagační předmět neskončil v šuplíku, ale jeho příjemce s ním strávil nějaký čas a zároveň vnímal reklamní poselství? Odpověď zní: podporujte přirozenou lidskou zvědavost a hravost. Lidé chtějí objevovat a chtějí být překvapováni.
Představte si, že vám přijde dárek ovázaný stuhou. Když ho rozvážete, zjistíte, že je v něm krabička, kterou tvoří několik dalších menších krabiček. Díky šikovnému systému chlopní a lepivých ploch je můžete různě převracet, takže získáte něco jako Rubikovu kostku, jejíž jednotlivé části jsou potištěné reklamním sdělením. Je pak čistě na vaší kreativitě, jak nápad rozvinete.
Nemusí to být jako na úvodní fotce „jen“ poděkování dárcům krve v podobě skládacího kalendáře s vyznačenými doporučenými termíny odběrů v dalším roce. Můžete stejnou formou představit produkty a jejich varianty anebo seznámit příjemce s týmem obchodníků.
Aby byl hravý dojem ucelený, vyplatí se vyladit i samotnou zásilku. Německé grafické studio 99NOs svého času zaujalo originálními nálepkami a razítky, kterými zdobilo všechny poštovní zásilky. Na chlopni obálky se třeba objevil nápis „Z Kolína nad Rýnem s láskou“, průhledná izolepa na balíky byla plná typických komiksových bublin a leteckou poštu signalizoval nápis „Výš, dál, až k oblakům“. Zafungovalo to tak dobře, že se ke grafickému studiu nečekaně začali hlásit fanoušci z druhého konce světa. Nadšené ohlasy přišly z Austrálie, Brazílie nebo Kanady. Překvapené studio všem poslalo jako poděkování malý dárek.
Kdy jindy se stane, že by selfpromo vyvolalo spontánní nadšení napříč zeměkoulí?