Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Fotbalový fanoušek je loajální zákazník. V Česku vede Sparta

Fotbal je globální byznys. Kluby si na nedostatek pozornosti nemohou stěžovat a ty nejchytřejší z nich toho hravě využívaly. Například anglická Aston Villa příchod Johna Terryho oznámila prostřednictvím fiktivní konverzace na síti WhatsApp. A o tom, že pozornost na sebe může strhnout prakticky každý, svědčí aktivita provinčního anglického klubu Oxford City. Tým ze šesté nejvyšší soutěže avizoval na Twitteru příchod nové posily Matta Patersona jeho fotkou z restaurace McDonald’s. Smějící se hráč si vysloužil tisíce reakcí na Twitteru, a to včetně reakce samotného řetězce, který zavtipkoval, že tenhle přestup mu „chutná“.

V Česku je podobná propagace klubů zatím v plenkách. Vyčnívají aktivity pražské Sparty. Její majitel Daniel Křetínský se nikdy netajil tím, že by z letenského týmu měl rád klub evropského formátu.

Zatímco na hřišti se týmu poskládanému z hráčů různých národností nedaří, komunikaci směrem k fanouškům má klub nastavenou obstojně. Slovy čísel má Sparta na YouTube dvojnásobek fanoušků než konkurenční Viktoria Plzeň a téměř třikrát více než úhlavní rival Slavia. Digitální tým Sparty pořádá livestreamy zápasu, zpovídá posily a čas od času se pustí i do kreativních nápadů.

Reklama
ČEZ

Útočníka Lafatu a trenéra Muzziho natočil digitální tým během penaltového souboje se zavázanýma očima. Na YouTube nasbírala Sparta během letošního července na 900 tisíc zhlédnutí. Pozitivní body pak posbíral i samotný majitel Křetínský, když ve svém vyjádření ostře odsoudil rasistické a vulgární projevy některých fanoušků Sparty během domácích zápasů.

Přístup ke komunikaci signalizuje, jestli kluby pochopily její důležitost ve vztahu k fanouškům. Fotbalový fanoušek je přece tím nejloajálnějším typem zákazníka, a zaslouží si tedy špičkový servis.

Když vám nevyhovuje Nike, přejdete k Adidasu. Když neradi pracujete se systémem Windows, koupíte si Macbook. Ale pokud fandíte například Realu Madrid, těžko se ze dne na den stanete fanouškem Barcelony.

Vladan Vaněk, account manager, FleishmanHillard

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)