Potřebovali jsme s naším food truckem přeparkovat na jiné místo. Najdete nás kousek dál, na ulici Jankovcova 49, hned vedle dětského hřiště,“ píše na Facebooku agentura Bistro, která touto rozvážkou jídla oslavila své narozeniny.
„Prodejní autíčka“ jsou stále oblíbenějším způsobem, jak se dostat s nabídkou jídla přímo k zákazníkům. A kdykoliv snadno přeparkovat. Mobilita je však pouze jednou z výhod food trucků. S trochou kreativity jde také o neotřelou formu reklamy.
Podle Gabriely Škodáčkové, manažerky pronájmů z platformy Dejsiprostor, pozorujeme rozmach food trucků v České republice poslední tři až čtyři roky. „V Londýně se aktivně provozují téměř deset let,“ říká Škodáčková, která rozlišuje hned několik různých typů food trucků. Ty míří na odlišné cílové skupiny, nabízejí rozdílné potraviny, a především se liší lokalitami, ve kterých operují.
Food truck na trojí způsob
Prvním z nich jsou „pouliční autíčka“. Lidé je znají od začátku jen z ulice. Jde třeba o stylové zmrzlinárny nebo hotdog koncepty. „Jejich cílovka není vymezena, cílí na všechny. Je to jistá forma stánkařiny, ale stylovější, na úrovni, s jasnou designovou a provozní vizí,“ vysvětluje Škodáčková, která zmiňuje kavárničky v malých italských tříkolkách.
Jinak tomu je u zavedených gastro značek, které volí food trucky jako moderní formu propagace na místech, kde nemají svoje stálé provozovny. Ke svým několika kamenným obchodům si pořídí pojízdnou prodejnu, se kterou dobývají festivaly a farmářské trhy.
Anebo může jít o cílené umísťování cateringových vozů na objednané akce. Konkrétním příkladem je třeba značka Fruitisimo a její juice bus, který vyjel poprvé na konci dubna roku 2015. „Juice bus jsme rozjeli částečně pro zábavu a zároveň jako reklamu. Primárně se zaměřujeme na office centra, v jejichž blízkosti jsme neměli pobočku. Díky juice busu jsme otevřeli několik nových prodejen a často ho používáme při cateringových akcích či food festivalech,“ říká Jan Hummel, jednatel Fruitisimo Group. Juice bus považuje za skvělou formu reklamy.