Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ani velké internetové společnosti se neobejdou bez reklamy v televizi, říká expertka

Televizní a internetová reklama nemusí být nutně v opozici,“ podotýká Katty Roberfroidová, ředitelka evropské asociace pro televizní a rádiovou reklamu EGTA. V Praze vystoupila na semináři Asociace komerčních televizí.

Dokonce i mamutí internetové firmy jako Google nebo Facebook se musí objevit na obrazovkách, aby oslovily široké publikum. Loni investovala jen v USA pětice největších internetových distributorů 1,6 miliardy dolarů do své propagace v televizi. Televize na druhou stranu potřebuje přesouvat svůj obsah do on-line prostředí kvůli měnícím se návykům při sledování videa.

Živé sledování televize postupně klesá. Jak Roberfroidová přiblížila v rozhovoru pro MAM, nejvíce to jde pozorovat ve Skandinávii. Norsko a Švédsko je třeba sledovat, pokud chceme vidět, kam se trh bude posouvat. „Nordický trh je vždy tím prvním v Evropě, kam jdou všichni noví hráči a nové služby, protože vědí, že zde mohou testovat,“ řekla.

Reklama
ČEZ

To ale podle Roberfroidové neznamená, že televize ztrácí pozici a lidé se přesouvají k čistě internetovým videím. „Síla televize je ve velkých, živých programech, které následně kolem sebe tvoří komunity. Ať už jsou to sportovní události, nebo show typu Superstar, tento obsah bude a měl by být v televizi,“ míní.

Správné měření je základ

Ve vztahu internetu a televize nicméně zůstává několik třecích ploch. Prvním trnem v oku je pro komerční televize neférovost nastavení regulací. „Jsou dva způsoby, jak na to reagovat. Buď budete žádat, aby byla televize deregulovaná, anebo budete žádat, aby se internet reguloval na stejné úrovni jako televize, což se nikdy nestane,“ uvedla Roberfroidová.

Druhý problém, který ředitelka EGTA zmínila, je měření televizního obsahu, který se objeví v on-line prostředí. „Důležitou výzvou je změřit televizní publikum bez ohledu na to, kde obsah vytvořený stanicemi sleduje, a tak, aby se počítal jako televizní sledovanost, a nikoliv on-line,“ upozornila.

V polovině října se EGTA chystá publikovat výsledky svého srovnávacího projektu o konzumaci médií. Ten by měl na datech z celého světa dokázat, že televize je jako mediatyp stále silná.

Katty Roberfroidová prošla od roku 1996 několika pozicemi v EGTA. Post generální ředitelky asociace zastává od minulého roku.
Foto: Tomáš Tesař

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)