Reklama
Megaboard

1. Čínská epizoda v Médee a v TV Barrandov skončila

Po dvou letech definitivně skončilo působení čínské firmy CEFC ve společnostech mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa. Minulý týden uplatnila své právo na vrácení akcionářského podílu ve skupině Médea a v mediálním domě Empresa Media původnímu majiteli. Završily se tak dlouhodobější rozepře mezi čínskými investory a jejich českým partnerem. Už od poloviny března letošního roku neměla CEFC vliv na řízení firem a její zástupci odešli z vrcholových orgánů společností. „Trvám na tom, že média musí být řízená bez vnějších zásahů a musí zůstat nezávislá. Média musí řídit lidé, kteří chápou elementární mediální souvislosti a rozumějí mediálnímu managementu,“ komentoval rozchod s Číňany Jaromír Soukup. „Odchod čínských spolumajitelů je výsledkem dlouhodobého jednání. V rámci stále probíhajícího řešení to bohužel nemůžeme nijak blíže komentovat z důvodu ochrany a dodržení mlčenlivosti vycházející z uzavřených smluv. Vše se ale děje v souladu s tím, co uváděla média už v říjnu loňského roku,“ potvrdil Soukup nepřímo zprávy z trhu, že komunikace s čínskou stranou byla problematická. Při předloňském podpisu smlouvy přitom obě strany nešetřily velkolepými plány na technologický rozvoj s využitím čínského know-how, mluvilo se také o nakupování a natáčení pořadů pro televizi Barrandov v Číně. Z ambiciózních cílů ale mnoho nezůstalo, spíše šlo o dílčí projekty ve vysílání Barrandova nebo v časopise Týden.

Jaromír Soukup nejenom vlastní televizi Barrandov, ale také na ní moderuje už čtyři pořady.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále