Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reagujte na recenze svých zákazníků. Pomáhá vám to budovat značku

Při nákupu v kamenných obchodech chodí lidé rádi tam, kde před nimi někdo byl už spokojený, nebo jim o místě vyprávěl. A pro nákupy v e-shopech to platí dvojnásob,“ říká Jan Kriegel, ředitel zákaznického servisu zbožového srovnávače Heuréka. Na něm se nachází 24 milionů hodnocení.

Podle výzkumu agentury STEM/ /MARK pro tento srovnávač se na základě recenzí zcela nebo alespoň částečně rozhodují celé dvě třetiny zákazníků. Proto je podle Heuréky pro internetové obchody důležité hodnocení zákazníků sledovat a neustále na ně reagovat. „Ani negativní recenze nemusí znamenat katastrofu. Správná a adekvátní reakce může naopak ostatním zákazníkům ukázat, že se k případným komplikacím nestavíte zády,“ radí Jan Kriegel.

Nezapomínejte, že recenze se mohou nacházet na zbožových srovnávačích, diskusních fórech nebo třeba na Facebooku nebo Googlu. „Z hlediska budování značky a prodejů jsou důležité všechny zdroje recenzí,“ tvrdí Filip Podstavec, SEO specialista na volné noze.

Reklama
ČEZ

Zároveň upozorňuje na další benefit pozitivního hodnocení. Na platformě největšího světového vyhledávače Google může pomoci firmám umístit se na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání, pokud uživatel hledá konkrétní typ firmy ve svém okolí.

Pravidla pro odpovědi na recenze podle Heuréky

  • Reakce by měla být psána spisovně. Bez gramatických chyb, vykřičníků nebo zapnutého Caps Locku.
  • I za pozitivní hodnocení byste měli poděkovat.
  • Ideální je poděkovat za všechny recenze.
  • Na negativní hodnocení určitě reagujte.
  • Při potížích zjistěte, kde se problém vyskytl, a vysvětlujte. Pokud je chyba na vaší straně, je namístě omluva a nabídka kompenzace. Určitě se nesnažte mlžit.
  • Neurážejte zákazníky, neútočte – ani když jste v právu. To se vždy obrátí proti vám.
Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)