Je možné na první pohled poznat zákazníka, který má rád luxusní zboží a chce si za něj připlatit? V poslední době se zdá, že ne. Zvlášť v Česku není zvykem dávat své lepší finanční zabezpečení na odiv.
Souvisí to s tím, že průměrný věk afluentních zákazníků se v posledních letech snižuje. I mladí lidé touží po luxusu a v současné době si ho větší část z nich může dopřát. I když 80 procent zákazníků zmiňuje kvalitu a tradici ve srovnání s luxusním produktem, stále více z nich hledá zážitek. „Právě pro mladší klientelu mileniálů je důležitá nejen kvalita, ale také originalita a kreativita i v rámci servisu. Proto se mnoho luxusních značek snaží experimentovat a přinést něco nového a neotřelého (např. Café Dior v Soulu),“ říká Barbara Hrabalová, executive director Ipsos Loyalty & CEM. Luxusní značky vidí, že pro mileniály se stává mnohem důležitější kvalita než kvantita. Nejen u jídla, ale i u materiálů, technologií, módy a cestování. A proto se je snaží oslovit.
A jak se o takového zákazníka postarat? Zdá se, že klíčem je být vždy o krok napřed, a to jak před zákazníkem samotným, tak před vlastní konkurencí. Ideální je o zákazníkovi zjistit co nejvíce, prozkoumat jeho potřeby a přistupovat k němu velmi individuálně. Zákazník hledá výjimečný servis, který mu dovolí nejen pouze konzumovat, ale hlavně i snít.
V případě dotazů prosím pište na adresu: [email protected].