6. Hyundai provokuje další srovnávací kampaní

Automobilka Hyundai spustila kampaň na model i30 kombi z Nošovic. Ve spotech tvrdí, že jde o „nejlepší český kombík všech dob“. Odkazuje na internetové dotazování 500 lidí od agentury Médea Research. Hospodářské noviny zjistily, že průřez dospělých Čechů v průzkumu neměl možnost se s vozy setkat ani je vyzkoušet. Byli vybráni jako statistický vzorek populace, nejde tedy o experty na auta. „Výzkum nezjišťoval, proč je nějaký vůz lepší či horší v určitém parametru, jen hodnotil vnímání vozů,“ řekl deníku mluvčí českého zastoupení Hyundai Miloš Adámek. „Divák automaticky předpokládá, že slovem nejlepší se bude označovat soubor užitných vlastností a technických řešení, ne výsledek laické ankety. V tomto smyslu je, dle mého názoru, reklama zavádějící,“ uvedl šéf Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica. „Je jejich věc, čím se chtějí veřejnosti prezentovat,“ reagoval na konkurenční kampaň mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

V anketě, na kterou se reklama odvolává, posuzovali účastníci šest aut a některé modely Škody v ní chyběly.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia