Reklama
Megaboard

5. Za klamavou reklamu má odpovědnost i její šiřitel

Za reklamu a její obsah nese podle zástupce ombudsmanky Stanislava Křečka odpovědnost kromě zadavatele a zpracovatele i šiřitel reklamy. Vyjádření přišlo v souvislosti se stížností na reklamu v celostátním deníku na kosmetický přípravek proti křečovým žílám tvářící se jako léčivo. Pražský magistrát se tím zabýval, ale nikoho nepostihl. Kancelář ombudsmanky tvrdí, že pokud je reklama nekalou obchodní praktikou, má dohledový orgán zahájit správní řízení. V případě, že vydavatel deníku není schopen posoudit obsah reklamy, požaduje od zadavatele reklamy „slib odškodnění“, jestliže by inzerce nebyla v souladu s předpisy. Magistrát po výtce úřadu ombudsmanky dospěl k závěru, že slib odškodnění není dostatečně pádným důvodem pro vyvinění šiřitele reklamy, a zahájil správní řízení.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále