Za reklamu a její obsah nese podle zástupce ombudsmanky Stanislava Křečka odpovědnost kromě zadavatele a zpracovatele i šiřitel reklamy. Vyjádření přišlo v souvislosti se stížností na reklamu v celostátním deníku na kosmetický přípravek proti křečovým žílám tvářící se jako léčivo. Pražský magistrát se tím zabýval, ale nikoho nepostihl. Kancelář ombudsmanky tvrdí, že pokud je reklama nekalou obchodní praktikou, má dohledový orgán zahájit správní řízení. V případě, že vydavatel deníku není schopen posoudit obsah reklamy, požaduje od zadavatele reklamy „slib odškodnění“, jestliže by inzerce nebyla v souladu s předpisy. Magistrát po výtce úřadu ombudsmanky dospěl k závěru, že slib odškodnění není dostatečně pádným důvodem pro vyvinění šiřitele reklamy, a zahájil správní řízení.