Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Datart ve vlaku? Skvělý nápad. Ale nebude fungovat. Zatím

Prodej drobné elektroniky na palubách lepších vlaků Českých drah se jeví jako výborný nápad. On to dokonce i výborný nápad je, jenom nebude fungovat z komerčního hlediska. Alespoň ne zatím. Vysvětlím proč.

Samotný fakt, že je zboží dostupné, ještě není záruka, že se bude prodávat. V zákaznících je potřeba vybudovat návyk, že zboží je na daném místě přirozené kupovat, tedy stereotyp, že se to tak dělá. Jako když na cestě z rakouských Alp na německé benzince kupujete dětem Toblerone a žvýkačky.

Naopak se to ještě nepodařilo na palubách letadel. Jako Čech listuji katalogem a pak při samotném projíždění vozíku rozpačitě dělám, že nevidím. Kdybych byl ale například Rus, mávám ruličkou bankovek a vyhlížím napjatě, kdy už si budu moci koupit luxusní kosmetiku, parfémy nebo šperky. A kdyby se tak náhodou nestalo, nechám obrátit letadlo zpět do vzduchu, abych mohl plánovaný nákup realizovat.

Reklama
ČEZ

Spolupráce Českých drah a Datartu je ale krok správným směrem a bylo by skvělé, aby se ujal a rozšířil i do jiných vlaků než Pendolino a Railjet. I další cestující totiž mají své potřeby.

Podle statistik jsou hlavními cestujícími ve vlacích tyto cílové skupiny: tramp, pro toho by byly vhodným doplňkovým zbožím struny do kytary a lahváč (ten už ČD nabízejí). Student, který jede na kolej, ten by uvítal kondomy, acylpyrin a Semtex. Seniorky, jež jedou do lázní a uvítaly by scrabble, bingo vůz a pedikúru. Pak tam jsou tatínkové s dětmi jedoucí na výlet, cyklisté jedoucí z výletu a samozřejmě lidé spěchající příměstskou dopravou do práce. Každý potřebuje něco.

Doplňkový neboli komplementární prodej Českých drah je skvělý tah z hlediska image. ČD dlouhodobě bojují o zlepšení vnímání kvality služeb v očích veřejnosti a doplňkový prodej kvalitního zboží z Datartu pozvedá laťku zas o úroveň výše.

Bylo by skvělé, aby obě strany překonaly počáteční rozpaky z malých prodejů, doplňkový sortiment se ujal a do budoucna dál rozšířil.

Jan Dvořák, account director, Geometry Global

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)