7. Švédsko se při kampani celé nabídlo na Airbnb

Švédská turistická organizace Visit Sweden uzavřela partnerství s globálním zprostředkovatelem ubytování Airbnb. Obvykle na něm lidé nabízejí krátkodobé pronájmy jednotlivých bytů a domů, Švédsko se ovšem rozhodlo nabídnout turistům celou zemi. Jak vysvětluje v související kampani, „rezervace ubytování není nutná“. Naráží tím na možnost kempovat a tábořit na veřejných pozemcích. „Každé jezero se stane vaším nekonečným bazénem, každá stolová hora se promění v terasu, každá louka je vaší zahrádkou,“ popisují propagační materiály, které mají oslovit především outdoorově zaměřené turisty. Švédsko se odvolává na ústavou zaručené právo „chodit, jezdit a kempovat kdekoliv mimo soukromé pozemky“. Spot o délce 90 sekund názorně ukazuje, že turisté jsou vítáni opravdu všude. Přímo na Airbnb pak má Švédsko svou samostatnou podstránku, kde mohou uživatelé hodnotit jednotlivé přírodní lokality úplně stejně, jako by to dělali u klasických ubytovacích kapacit. Copywriteři si utahují i z obvyklých klišé při nabízení nemovitostí. Les ve Värmlandu je samozřejmě „rustikální“, lesní plody jsou „organická raw strava“, laponská krajina je „klasická vyhlídka na spektakulární pohoří“ a kamenitá pláž? To je přece „moderní švédský styl“.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)