7. Švédsko se při kampani celé nabídlo na Airbnb

Švédská turistická organizace Visit Sweden uzavřela partnerství s globálním zprostředkovatelem ubytování Airbnb. Obvykle na něm lidé nabízejí krátkodobé pronájmy jednotlivých bytů a domů, Švédsko se ovšem rozhodlo nabídnout turistům celou zemi. Jak vysvětluje v související kampani, „rezervace ubytování není nutná“. Naráží tím na možnost kempovat a tábořit na veřejných pozemcích. „Každé jezero se stane vaším nekonečným bazénem, každá stolová hora se promění v terasu, každá louka je vaší zahrádkou,“ popisují propagační materiály, které mají oslovit především outdoorově zaměřené turisty. Švédsko se odvolává na ústavou zaručené právo „chodit, jezdit a kempovat kdekoliv mimo soukromé pozemky“. Spot o délce 90 sekund názorně ukazuje, že turisté jsou vítáni opravdu všude. Přímo na Airbnb pak má Švédsko svou samostatnou podstránku, kde mohou uživatelé hodnotit jednotlivé přírodní lokality úplně stejně, jako by to dělali u klasických ubytovacích kapacit. Copywriteři si utahují i z obvyklých klišé při nabízení nemovitostí. Les ve Värmlandu je samozřejmě „rustikální“, lesní plody jsou „organická raw strava“, laponská krajina je „klasická vyhlídka na spektakulární pohoří“ a kamenitá pláž? To je přece „moderní švédský styl“.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk