Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Náklady na prezentaci jsou zanedbatelné. Její cena nevyčíslitelná

Janičko, připravte mi prezentaci na tu konferenci!“ Tuto větu od svého šéfa slýchá pravidelně nejedna asistentka. Že v tom nevidíte problém? A co takhle věta: Janičko, natočte mi spot do televize. Ta už vám asi připadá zvláštní. A v čem je rozdíl? Že Janička neumí s kamerou, ale s PowerPointem ano?

Prezentace je marketingová komunikace firmy jako každá jiná. U prezentací dokonce řečník komunikuje tváří v tvář svému publiku, takže na tom, co běží za jeho zády, závisí nejen firemní, ale i jeho osobní reputace. A to není jediný důvod, proč se vyplatí do prezentací investovat.

Od doby, kdy jsem založil Odprezentuj.cz, slýchám názor, že nechat si dělat prezentace na zakázku je nesmysl, vždyť s PowerPointem dnes umí každý. A stejnou dobu navštěvuji různé konference a semináře, kde vídám prezentace produkované těmito experty na PowerPoint. Proslulý marketér a evangelizátor Applu Guy Kawasaki před časem prohlásil: „V dnešní době je stále 95 procent prezentací špatných. Ne, máte pravdu, to je přehnané. Špatných je 99 procent.“

Reklama

Podívejme se blíž na firemní konference. Na nich obvykle chcete prodat kolegům nějakou myšlenku, motivovat je, vysvětlit jim budoucí směřování firmy nebo je o něčem přesvědčit. Kvůli tomu si pronajmete velký sál, shromáždíte spoustu lidí, zainvestujete do prvotřídní audiovize a pak na ní promítáte slajdy… které připravila Janička.

Velké konference jsou exemplárním případem podinvestovaných prezentací. Uspořádat konferenci stojí řádově statisíce či miliony korun a úplně nejdražší položkou bývá čas kolegů, kteří se akce účastní. A tento čas se dá buď účelně využít, nebo promarnit.

Nedává žádný ekonomický smysl šetřit na obsahu konference – tedy na prezentacích. Ve srovnání s náklady celé konference jsou totiž náklady na kvalitní prezentace v řádu desítek tisíc zanedbatelné.

Až budete mít příště nutkání zadat tvorbu prezentace své asistentce, zvažte, jestli od vás publikum po právu neočekává profesionálnější výstup. Ti, kteří si podobnou otázku položili, už do prezentací investují.

Marek Hrkal, tvůrce prezentací, Odprezentuj.cz

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)