Reklama
Megaboard

Náklady na prezentaci jsou zanedbatelné. Její cena nevyčíslitelná

Janičko, připravte mi prezentaci na tu konferenci!“ Tuto větu od svého šéfa slýchá pravidelně nejedna asistentka. Že v tom nevidíte problém? A co takhle věta: Janičko, natočte mi spot do televize. Ta už vám asi připadá zvláštní. A v čem je rozdíl? Že Janička neumí s kamerou, ale s PowerPointem ano?

Prezentace je marketingová komunikace firmy jako každá jiná. U prezentací dokonce řečník komunikuje tváří v tvář svému publiku, takže na tom, co běží za jeho zády, závisí nejen firemní, ale i jeho osobní reputace. A to není jediný důvod, proč se vyplatí do prezentací investovat.

Od doby, kdy jsem založil Odprezentuj.cz, slýchám názor, že nechat si dělat prezentace na zakázku je nesmysl, vždyť s PowerPointem dnes umí každý. A stejnou dobu navštěvuji různé konference a semináře, kde vídám prezentace produkované těmito experty na PowerPoint. Proslulý marketér a evangelizátor Applu Guy Kawasaki před časem prohlásil: „V dnešní době je stále 95 procent prezentací špatných. Ne, máte pravdu, to je přehnané. Špatných je 99 procent.“

Podívejme se blíž na firemní konference. Na nich obvykle chcete prodat kolegům nějakou myšlenku, motivovat je, vysvětlit jim budoucí směřování firmy nebo je o něčem přesvědčit. Kvůli tomu si pronajmete velký sál, shromáždíte spoustu lidí, zainvestujete do prvotřídní audiovize a pak na ní promítáte slajdy… které připravila Janička.

Velké konference jsou exemplárním případem podinvestovaných prezentací. Uspořádat konferenci stojí řádově statisíce či miliony korun a úplně nejdražší položkou bývá čas kolegů, kteří se akce účastní. A tento čas se dá buď účelně využít, nebo promarnit.

Nedává žádný ekonomický smysl šetřit na obsahu konference – tedy na prezentacích. Ve srovnání s náklady celé konference jsou totiž náklady na kvalitní prezentace v řádu desítek tisíc zanedbatelné.

Až budete mít příště nutkání zadat tvorbu prezentace své asistentce, zvažte, jestli od vás publikum po právu neočekává profesionálnější výstup. Ti, kteří si podobnou otázku položili, už do prezentací investují.

Marek Hrkal, tvůrce prezentací, Odprezentuj.cz

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále