Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jsou sociální sítě pro malé děti vůbec dobrý nápad? Jistěže

Výrobce hraček Lego přišel na český trh s novou sociální sítí pro děti do 13 let Lego Life. Je to poněkud kontroverzní krok. Nabízí se totiž otázka: potřebujeme děti zapojovat do sociálních sítí už odmalička?

Pokud dětem budeme přístup zakazovat nebo omezovat, stejně si svou cestu najdou. Zakázané ovoce chutná nejlépe. Na Facebooku mnoho z nich už je, přičemž neuvedly svůj skutečný věk. Lego tak nabízí bezpečnější cestu. Potřeby dětí na jeho sociální síti budou uspokojeny, reálně si vyzkouší, jaký vliv mohou mít sociální sítě na lidskou psychiku, a při přechodu na sítě „pro dospělé“ bude mít tento skok mnohem menší negativní vliv.

Lego však není jediným, kdo vyvíjí sociální sítě pro děti. Ve světě se můžeme setkat například s aplikacemi Kidzworld, GromSocial, Club Penguin nebo Yoursphere. Všechny zmíněné platformy jsou pro děti do 13 let a jejich princip je vesměs podobný.

Reklama
Know

Lego tedy nepřišlo na trh se skutečnou inovací, z jeho strany však jde o chytrý vstup do on-line světa. Právě do něj se snaží proniknout již delší dobu, protože v on-line hrách vidí silnou konkurenci. Doposud ale nebylo příliš úspěšné. Až nyní se zdá, že se vydalo správným směrem a propojení on-line a off-line světa se podaří.

Na druhou stranu takto opouští svět skutečných hraček. Nemůže děti od hraček vlastně odvádět?

Nemyslím si to. Lego je založené na postavičkách malých hrdinů. Každý panáček reprezentuje nějakou životní roli, které dítě svou hrou přebírá. Sociální sítí Lego ztotožňuje děti s reálnou postavou, která nabízí prostor pro asociaci s Lego světem. Vzniká zde silnější emociální vztah dítěte k Lego postavičce.

Vytvoření sociální sítě je ze strany Lega chytrý způsob, jak nenásilně vstoupit do dětského světa a elegantně se propojit s tím, co děti skutečně chtějí. Lego tím současně děti motivuje k hraní si s hračkami, a rozvíjí tak jejich kreativitu.

Julia Dovlatova, kreativní ředitelka, Geometry Global

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)