Dobrá image není jen pro firmy. Evropská komise zlepšuje tu svou na festivalu Colours

I politické instituce chtějí působit pozitivně. To bylo jedno z témat, která se začátkem března řešila na setkání specialistů na sociální sítě Babel Camp, jež se koná každý měsíc střídavě v Praze a Brně.

„Evropská komise dostává sice hodně prostoru v médiích, ale vyznění zpráv nemůže ovlivňovat,“ vysvětlila Renata Ptáčníková, ředitelka ostravské agentury Perspective Relations, která se o PR Evropské komise stará. Na loňském ročníku festivalu Colours of Ostrava se komise snažila svou reputaci zlepšit.

Před festivalem pořádala soutěž, v rámci níž na různá místa v Ostravě schovala vajíčka. Nálezci, kteří výhru veřejně sdíleli s hashtagem #evropajesvoboda, mohli vyhrát dvě vstupenky na samotný festival Colours. „Hodnota výhry byla skoro 10 tisíc korun,“ upozornila Ptáčníková. Hashtag měl upozornit na to, že díky evropské integraci mohou lidé svobodně cestovat.

Přímo v průběhu festivalu pak české zastoupení Evropské komise zaštítilo stan s rychloseznamováním návštěvníků, který měl také vystihnout evropské hodnoty. „Původně jsem ho dělali každou hodinu, ale byl o něj takový zájem, že jsme ho otvírali i po 30 minutách,“ poznamenala Ptáčníková. Dodala, že konceptu nahrávalo i počasí. Po dobu festivalu bylo totiž nevlídno a speeddating se konal v krytém stanu.

„Jediný ukazatel pro mě je, když na akci přijdou lidi,“ shrnula parametry úspěšnosti zástupkyně ostravské agentury. Publikum Babel Campu tento přístup přijalo s rozpaky.

Díky Evropské komisi se mohli účastníci festivalu Colours of Ostrava seznamovat.
Foto: Evropská komise

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345