Dobrá image není jen pro firmy. Evropská komise zlepšuje tu svou na festivalu Colours

I politické instituce chtějí působit pozitivně. To bylo jedno z témat, která se začátkem března řešila na setkání specialistů na sociální sítě Babel Camp, jež se koná každý měsíc střídavě v Praze a Brně.

„Evropská komise dostává sice hodně prostoru v médiích, ale vyznění zpráv nemůže ovlivňovat,“ vysvětlila Renata Ptáčníková, ředitelka ostravské agentury Perspective Relations, která se o PR Evropské komise stará. Na loňském ročníku festivalu Colours of Ostrava se komise snažila svou reputaci zlepšit.

Před festivalem pořádala soutěž, v rámci níž na různá místa v Ostravě schovala vajíčka. Nálezci, kteří výhru veřejně sdíleli s hashtagem #evropajesvoboda, mohli vyhrát dvě vstupenky na samotný festival Colours. „Hodnota výhry byla skoro 10 tisíc korun,“ upozornila Ptáčníková. Hashtag měl upozornit na to, že díky evropské integraci mohou lidé svobodně cestovat.

Přímo v průběhu festivalu pak české zastoupení Evropské komise zaštítilo stan s rychloseznamováním návštěvníků, který měl také vystihnout evropské hodnoty. „Původně jsem ho dělali každou hodinu, ale byl o něj takový zájem, že jsme ho otvírali i po 30 minutách,“ poznamenala Ptáčníková. Dodala, že konceptu nahrávalo i počasí. Po dobu festivalu bylo totiž nevlídno a speeddating se konal v krytém stanu.

„Jediný ukazatel pro mě je, když na akci přijdou lidi,“ shrnula parametry úspěšnosti zástupkyně ostravské agentury. Publikum Babel Campu tento přístup přijalo s rozpaky.

Díky Evropské komisi se mohli účastníci festivalu Colours of Ostrava seznamovat.
Foto: Evropská komise

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka