Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značky a budoucnost na Berlinale

Mezinárodní filmový festival Berlinale je spolu s francouzským Cannes nejprestižnější přehlídka a zároveň filmový trh na světě. Letos na něj dorazilo přes 300 tisíc diváků. Akce je štědře podporovaná partnery i státem.

Od líčidel k soškám

S festivalem se jeho návštěvník setká hned po výstupu z vlaku v centru festivalového dění na Postupimském náměstí. Uprostřed stojí dvoupatrový pavilon jednoho ze čtyř hlavních partnerů festivalu L’Oréal Paris. V proskleném pavilonu mohou všechny návštěvnice festivalu projít zdarma rukama jeho maskérů. Hlavně ale šminkuje filmaře, kteří po červeném koberci přicházejí ke slavnostnímu uvedení svých filmů.

Další hlavní partner, německá automobilka Audi, poskytl festivalu 300 svých limuzín, které přivážely filmaře na červený koberec. Svůj pavilon si postavil přímo k červenému koberci a po celý den se v něm střídaly společenské události. Částkou 20 tisíc eur zaštítila automobilka udělení Ceny za krátký film.

Reklama

Výrobce hodinek Glashütte Original věnoval 50 tisíc eur a sošku ze skla vybroušenou ve své továrně u Drážďan pro režiséra a producenta nejlepšího dokumentu napříč všemi festivalovými kategoriemi. Letos se udělovala poprvé. Svým jménem pak zaštítil i salonek Zlatého medvěda, určený pro delegace k soutěžním filmům a dalším VIP hostům.

Komunikace a obchod

Hlavní mediální partner, televizní kanál ZDF/3sat, se kromě produkce a přenosů z festivalu postaral o prodej signálu národním i globálním televizím. ZDF Lounge v hotelu Hyatt naproti festivalovému paláci byla určena k setkávání lidí z filmového byznysu.

Nikdo z 3800 akreditovaných novinářů, jejichž presscentrum bylo o patro výš, se tam ale nedostal. Ostatně i z 20 tisíc akreditovaných filmařů ze 122 zemí se jich tam dostala jen hrstka.

Obchodníci se usídlili v galerii Gropius. Při festivalu se do ní namačká 550 stánků. Česko má již dlouho společný středoevropský stánek se Slovenskem a Slovinskem, schůzky si v něm sjednávají čeští producenti, kteří jsou kapkou v moři devíti tisíc akreditovaných byznysmenů.

Mezi nimi je 1500 „nákupčích“, pro které se pořádá přes 1100 projekcí v katakombách paláce i festivalových kinech. Američtí obchodníci dávají přednost honosnému prostředí hotelu Ritz.

Filmový průmysl budoucnosti?

Film už nebude dlouho filmem, tvrdila při festivalu nová sekce Obzor, sponzorovaná Audi. V tomto „inkubátoru“ představili lokální multiplayerový event „Game

Minimálně se zdá, že se kvalitní film přesunuje na televizní obrazovky. Do Berlína to přijeli na speciální sekci věnovanou vývoji televizních dramatických seriálů potvrdit producenti a režiséři sedmi vybraných seriálů s diváckým i uměleckým potenciálem. Jeden z nich je například věnován postavě Sigmunda Freuda.

I na filmovém fóru pořádaném Evropskou komisí se diskutovalo o využití velkých dat a algoritmů při výrobě dosud závislé výhradně na kreativitě filmařů. Podle těchto vizí to vypadá, že film, jak na něj chodíme do kina, zmizí nebo odejde do ústraní. Festival postavený na projekcích a obchodování s filmem si to zjevně nemyslí, novým trendům ale dává prostor.

Autor je filmovým a konferenčním producentem.

Značka Audi byla v Berlíně při festivalu k nepřehlédnutí.
Audi

Na vizuálu tradičně nesměl chybět medvěd, symbol města. Letos zvědavě nahlížel do automatu na průkazové fotografie.
Berlinale

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)