Digitalizace a technologický progres jsou všudypřítomné a provázejí také prostředí velkých konferencí. „Nastupujícím trendem jsou tzv. hybridní akce, které propojují klasické potřeby z oblasti projekce, ozvučení či osvětlení s moderními nástroji IT světa,“ říká Tomáš Přáda, marketingový ředitel firmy AV Media, která se zabývá poskytováním prezentační, projekční a audiovizuální techniky.
Přáda zmiňuje výzkum Event Marketing Monitor, podle něhož mají povědomí o takových akcích čtyři z deseti zákazníků. „Klienti mohou na podobné konferenci využívat benefitů elektronické registrace, automatického odbavení vstupenek nebo možnosti organizační podpory řečníků a jejich vystoupení,“ vysvětluje Přáda výraz hybridní akce. „Účastníci konferencí mohou využít mobilní aplikace, ve kterých najdou program s medailonkem řečníků, hlasují, pokládají dotazy, dávají zpětnou vazbu a propojují se s ostatními účastníky konference,“ dodává marketingový ředitel AV Media s tím, že bez podobného servisu se už neobejde prakticky žádná větší akce.
„Z průzkumů víme, že marketéři dávají do event marketingu více než pětinu svého rozpočtu,“ dodává Přáda. Klienti AV Media podle něj požadují neotřelá řešení, někdy však nedokážou své představy specifikovat. „To je pak úloha pro zkušeného dodavatele, který navrhne originální uspořádání scény a kompozici technologických prvků, jako jsou projekce, světla, zvuk nebo interaktivita, do originálních řešení,“ dodává. Hitem jsou například LED stěna, mapping na jídelní stoly nebo světelné efekty využívající technologii motion tracking.