Marketing je potřeba všude. Vyučuje se ve Zlíně, v Pardubicích i v Ostravě

Lidé toužící po marketingovém a mediálním vzdělání si mohou vybrat ze široké nabídky veřejných nebo soukromých vysokých škol. U privátních provozovatelů ale musí počítat se školným, které může vyjít až na 140 tisíc korun za rok studia.

Každá z veřejných škol vyučujících marketing k němu přistupuje specificky. Třeba v Ostravě se studuje v kombinaci s obchodem, v Praze na Univerzitě Karlově je kladen důraz na práci s veřejností.

Podle čeho si školy své studenty vybírají? Například Fakulta sociálních věd UK v Praze si pro bakalářské studium programu marketingové komunikace a PR filtruje uchazeče následovně: „Přijímací řízení je dvoukolové. V prvním kole absolvují uchazeči Scio test. Druhé kolo je ústní pohovor, na ten si studenti mohou přinést ukázky svých prací nebo dalších ocenění,“ vysvětluje Hana Hándlová ze studijního oddělení FSV UK.

Pokud vás zajímá mediální oblast, poohlížejte se spíše po veřejných vysokých školách. Soukromě lze mediální obor vystudovat pouze na Metropolitní univerzitě v Praze. Milovníci moderních technologií tam mohou své studium zaměřit na nová nebo interaktivní média.

Součástí marketingových aktivit FSV UK je také e-shop s merchandisingovými předměty.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Agentura roku 2025
Surfař
Mikroinfluenceři

MAM Exkluzivně v časopise

Boomerang Communication
Marek Dvořák
Agentura roku 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist