Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook se neustále mění, využijte toho pro svůj marketing

Psal se rok 2011 a objevila se sociální síť Google+. Síť, která dostala do vínku předem stamiliony uživatelů. Byla krásná, čistá, nová, poučila se ze všeho špatného, čím tehdy oplývali dva nejdůležitější hráči Facebook a Twitter, a byla připravena dominovat. Byl to jeden z velmi důležitých momentů pro budoucnost Facebooku. Mark Zuckerberg nastoupil před své zaměstnance, pronesl prý plamennou motivační řeč, kanceláře se ověsily bojovými plakáty a vyrazilo se do zákopů. Legendy mluví o tom, jak rodiny zaměstnanců jezdily na oběd do kampusu, aby se vůbec se svými blízkými viděly.

Legendy možná přehánějí, ale Facebook zvítězil. A nebylo to proto, že by seděl, upíjel smoothíčko a čekal na výsledek. A rozhodně to nebyl poslední (ani první) boj – vzhledem k více než miliardě uživatelů, kteří se na Facebook připojují každý den a mohou se kdykoliv rozhodnout, že je něco baví víc. Což je v současné době a obzvlášť u mladé generace záležitost několika minut.

Z mého pohledu je až zarážející, jak pevnou pozici si dokázal Facebook svými službami vytvořit. A pořád se učí od konkurence a zkouší. Někde jsou výsledky naprosto jasné (například Facebook Live loni de facto smazal Periscope a další podobné služby z mapy), někde mohou být rozpačité (Facebook Paper), občas se dokonce stane, že to prostě nevyjde (Facebook Home). Ale zatímco veřejnost většinou za pár měsíců zapomene, Facebook ne. Poučí se a jde dál.

Reklama
Know

Nejnovějším tématem je neustálá snaha kopírovat Snapchat. Guardian dokonce přidání stories do Messengeru označil za již patnáctý krok kopírování od sociální sítě Snapchat. A za chvíli budete mít stories i v hlavní aplikaci. Ale Facebook vyhraje i tentokrát. Hlavní otázkou pro nás je, jak se nám nové funkce podaří implementovat do marketingových kampaní.

Upřímně věřím, že se nesmějete ani nenadáváte, natož abyste se děsili. Doufám, že sedíte u strojů a přemýšlíte, jak zrychlit a utéct konkurenci s nástroji, které vám Facebook přináší až pod nos. Tak do boje. Držím palce.

Eliška Vyhnánková, freelance manažerka sociálních médií

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)