A/B testováním lépe pochopíte chování zákazníka. Nedá se ale využívat pokaždé

Spoléhat se na to, že hned první vytvořená verze grafické podoby mobilní aplikace, webu nebo třeba i reklamní inzerce bude ta ideální, nemusí vždycky přinést ovoce. Řada reklamních i digitálních agentur tak v současnosti využívá takzvané A/B testování.

Výstupem tohoto testování jsou statistická data o tom, jakým způsobem ovlivňuje třeba grafická nebo textová podoba chování zákazníka. Respondenti při výzkumu vybírají z několika verzí tu, která jim třeba víc vyhovuje. S využitím statistických dat tak je možné dojít k poměrně přesným závěrům o tom, která verze zkoumaných variant má větší vliv na cílovou skupinu.

Příprava zabere čas

Ačkoliv se koncept výzkumu zdá být velmi snadný, není tomu tak. „Velkou část zabere definice toho, co a jak testovat. Pak následuje tvorba alternativních designů a samotný vývoj,“ říká Miloš Jašcur, technical lead mobilní divize z agentury Etnetera, která A/B testování využívá zejména při tvorbě mobilních aplikací. Proces tak může být finančně i časově náročný a obnáší několik kroků – od sběru dat, stanovení cílů a metrik až po využívání nástrojů pro následné analýzy výsledků.

Podle Jašcura může být další nevýhodou i to, že výzkum funguje jen pro některé specifické hypotézy, které lze přesně měřit. Nejedná se tak o univerzální druh výzkumu.

„A/B testování nám na mobilních aplikacích poskytuje možnost testovat různé hypotézy chování v mobilních aplikacích a následně aplikovat změny chování na reálné uživatelské báze,“ vysvětluje Tomáš Jašcur z Etnetery.
Foto: Shutterstock

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)