Značka musí být se zaměstnanci srostlá. Využití zaměstnanců by měl být logický a ucelený koncept, který má za úkol udržet konzistentnost komunikace.
Firmy se tímto způsobem snaží odlišit na nahuštěném trhu. Máme tu čest pracovat s geeky z internetového obchodu CZC.cz, a proto vám chci přinést pár poznatků z toho, co jsme se naučili.
První problém, který budete asi řešit, je autentičnost zaměstnanců.
Nikdo vám neskočí na to, že to jsou skutečně lidé ze skladu nebo vaší kanceláře. Lidé si budou myslet, že se jedná jen o dobře promyšlený casting neznámých herců. Zapojujte tedy zaměstnance v celém spektru marketingového mixu a ukazujte je také při reálné práci i mimo reklamní kampaně.
Další překážkou je fluktuace zaměstnanců.
Přece jen to nejsou placení herci. Myslete na fluktuaci od úplného počátku a nestavte komunikaci na pár hezky vypadajících zaměstnancích. Mohlo by se vám to nakonec vymstít. Je lepší ukazovat širší portfolio zaměstnanců, které mohou zákazníci potkat v pobočce nebo se s nimi slyšet na zákaznické lince.
Ideálně spojte své zaměstnance s nějakým vizuálně zajímavým prvkem, který se s nimi bude v komunikaci objevovat – například je oblékejte stále do stejného oblečení.
Když v komunikaci využíváte zaměstnance, klientská firma jásá, ale pro agenturu je to noční můra. Klient totiž využívá své interní zdroje, a snižuje tak produkční náklady na licence a podobně.
Toto snížení nákladů s sebou také nese rizika. Pracujete s neherci a neherec se například většinou dívá přímo do kamery. Takže ušetřené peníze potom musí jít na delší a náročnější produkci.
Myslím, že využívání reálných zaměstnanců v kampaních je skvělý způsob, jak se odlišit a zaujmout. Zároveň je ale potřeba počítat s tím, že práce se zaměstnanci s sebou přináší také více práce pro agenturu i klienta.
Autor je account director Digital Brain.