Kelsie Van Deman: Letos zaujmou data a umělá inteligence

Digitál umí dnes nejvíce šokovat. Jedním z porotců, kteří vybírali ty nejinovativnější světové kampaně, byla Kelsie Van Demanová.

Jaká byla vaše úloha jako členky poroty v Cannes?

Letos jsem byla členkou poroty v kategorii Cyberinovací v digitálu. Je to jedna z největších kategorií. Letos v ní bylo 1200 soutěžících. Navíc je také poměrně složité vymezit hranice, co je cyber a co je jen video, které někdo nahrál na internet.

Které země jsou v současnosti na špici inovativních digitálních kampaní?

Jsem hrdá na svou zemi, Nizozemsko. Odnesli jsme si v této kategorii řadu ocenění. Tradičně jsou na vysoké úrovni Spojené státy americké. Úspěšné bylo i Švédsko. Je to malá země a přichází z ní mnoho kreativních myšlenek. Tyto tři letos výrazně vyčnívaly nad ostatními.

Jaký očekáváte vývoj v této kategorii pro Cannes Lions příští rok?

Myslím, že letos uvidíme hodně inovativního využití dat, umělé inteligence a virtuální reality. Do popředí se dostávají nápady a jejich kreativní využívání. Digitál pomalu vytlačuje televizní formáty.

Celou konferencí Cannes in Prague se linula myšlenka odvahy. Jaká byla nejodvážnější kampaň, na které jste pracovala?

V současnosti pracuji pro ruskou společnost S7 Airlines. Postavili jsme spolu s nimi výzkumné vozítko a nechali uživatele objevovat planetu, kterou málokdo z nás zná: Zemi. Ovládali ho přímo lidé.

Hodnotila jste také neziskové projekty. Jsou podle vás kreativnější?

Pro neziskové projekty bývá těžší skutečně zaujmout. Odborná veřejnost na vás upírá zrak a očekává nějaký standard kvality. Někdy jsou neziskové kampaně hodnoceny lépe jen proto, že slouží prospěšným záměrům. Ale od toho porotce musí odhlédnout a hodnotit čistě kampaň a její myšlenku. Jinak by si zlato odnášely jen samé neziskové projekty.

 

Kelsie Van Demanová, porotce Cannes Lions 2016. Pracuje jako vedoucí Interaktivní produkce v nizozemské agentuře W+K. Jejími klienty jsou Booking.com, S7 Airlines a Milka. Předtím pracovala v agenturách v San Francisku.
Foto: W+K Amsterdam

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)