Digitál umí dnes nejvíce šokovat. Jedním z porotců, kteří vybírali ty nejinovativnější světové kampaně, byla Kelsie Van Demanová.
Jaká byla vaše úloha jako členky poroty v Cannes?
Letos jsem byla členkou poroty v kategorii Cyberinovací v digitálu. Je to jedna z největších kategorií. Letos v ní bylo 1200 soutěžících. Navíc je také poměrně složité vymezit hranice, co je cyber a co je jen video, které někdo nahrál na internet.
Které země jsou v současnosti na špici inovativních digitálních kampaní?
Jsem hrdá na svou zemi, Nizozemsko. Odnesli jsme si v této kategorii řadu ocenění. Tradičně jsou na vysoké úrovni Spojené státy americké. Úspěšné bylo i Švédsko. Je to malá země a přichází z ní mnoho kreativních myšlenek. Tyto tři letos výrazně vyčnívaly nad ostatními.
Jaký očekáváte vývoj v této kategorii pro Cannes Lions příští rok?
Myslím, že letos uvidíme hodně inovativního využití dat, umělé inteligence a virtuální reality. Do popředí se dostávají nápady a jejich kreativní využívání. Digitál pomalu vytlačuje televizní formáty.
Celou konferencí Cannes in Prague se linula myšlenka odvahy. Jaká byla nejodvážnější kampaň, na které jste pracovala?
V současnosti pracuji pro ruskou společnost S7 Airlines. Postavili jsme spolu s nimi výzkumné vozítko a nechali uživatele objevovat planetu, kterou málokdo z nás zná: Zemi. Ovládali ho přímo lidé.
Hodnotila jste také neziskové projekty. Jsou podle vás kreativnější?
Pro neziskové projekty bývá těžší skutečně zaujmout. Odborná veřejnost na vás upírá zrak a očekává nějaký standard kvality. Někdy jsou neziskové kampaně hodnoceny lépe jen proto, že slouží prospěšným záměrům. Ale od toho porotce musí odhlédnout a hodnotit čistě kampaň a její myšlenku. Jinak by si zlato odnášely jen samé neziskové projekty.
Kelsie Van Demanová, porotce Cannes Lions 2016. Pracuje jako vedoucí Interaktivní produkce v nizozemské agentuře W+K. Jejími klienty jsou Booking.com, S7 Airlines a Milka. Předtím pracovala v agenturách v San Francisku.
Foto: W+K Amsterdam