Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2017: Nahradí hipstery yuccies?

Politická a ekonomická situace, demografický vývoj a vývoj technologií. Tyto zcela univerzální faktory budou v novém roce ovlivňovat i komunikaci firem. Tvrdí to alespoň několik komunikačních subjektů, které připravily přehled žhavých trendů v branži.

A pozor, zdaleka ne všechny tyto trendy prý přitom můžeme hodnotit jako pozitivní. „Tradičním médiím nedůvěřuje téměř polovina populace. Banalizace pravdy a s ní spojená devalvace důvěryhodnosti jsou nebezpečným trendem, který bude mít negativní dopad na všechny, kdo se profesionálně zabývají komunikací,“ tvrdí Ivo Mareš, ředitel české pobočky agentury Grayling, která jeden z těchto přehledů připravila.

Grayling v něm připomíná, že žijeme v době „postpravdivé“, kdy není lehké se zorientovat v množství dostupných informací. V nejistých časech lidé údajně spoléhají na úsudek a názory uznávaných oborových expertů a firmy, které mají ve vedení „vizionáře schopné inspirovat a přesvědčit vahou vlastní zkušenosti a odbornosti“, budou mít „obrovskou konkurenční výhodu“.

Reklama
Know

Komunikační agentura Havas ve své předpovědi zase přišla s termínem „komnata ozvěn“, kterým ilustruje to, že on-line se stýkáme především s lidmi totožných názorů, díky čemuž své myšlenky netříbíme, ale ve svých postojích se utvrzujeme. A v takovýchto „komnatách“ se šíří polopravdy a podvržené zprávy. V souvislosti s tím Havas kvituje, že společnosti provozující sociální média si uvědomily svou prozatímní prohru s propagandou a polopravdami a Facebook si už chystá algoritmy na označení podvržené zprávy nebo jinak problematického textu.

Obě výše uvedené firmy, ale i v Londýně založené on-line poradenství Warc, předpovídají, že rok 2017 bude definitivně rokem nástupu on-line videa a „jiné“ reality.

Ale zatímco Warc tvrdí, že virtuální a rozšířená realita nabídnou značkám díky lepšímu emočnímu zapojení spotřebitele především rozšířené marketingové příležitosti, Havas je opatrnější, když říká, že virtuální realita, kvantové počítače a inteligentní roboti „začínají dobývat hranice běžného dne“ a s tím se ale začínají ozývat hlasy „nabádající proti překotnému rozvoji, zejména ze strany profesí náhle a nenávratně nahrazovaných počítači a stroji“.

Mají pro nás tedy komunikační holdingy nějaké dobré zprávy? Jak se to vezme. Posledním trendem pro rok 2017 je podle Havasu předpověď postupného slábnutí subkultury hipsterů, která se prý vyčerpává a je nahrazována takzvanými yuccies, neboli Young Urban Creatives, kteří si podobně jako hipsteři cení autonomii a nezávislost, ovšem nezříkají se ani materiálních úspěchů. Ale je to vůbec dobrá zpráva?

Ve virtuální realitě žijeme radostný život bez omezení. Realita skutečná je příliš šedivá a moc nás neláká.
Foto: Shutterstock

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)