Velkou show za malé peníze neuděláte. V zemi, kde je pořád konferenčním standardem narychlo slepená prezentace v PowerPointu, odříkaná uspávačem hadů, zní zprávy o nových zahraničních trendech trochu jako z říše snů. Cílem je ohromit účastníky, nechat je odpočinout od přívalu informací a zanechat dojem.
Do konferenčních sálů, které nejsou jen v kongresových hotelech, ale i v operních sálech, divadlech, na hradech a zámcích nebo klidně pod širým nebem, se díky zmenšování technologií přenášejí efekty, na které bylo obecenstvo zvyklé v ulicích párkrát do roka.
Napadlo by vás, že se na vaší konferenci bude malovat světlem, jako projekční plocha poslouží vodní mlha, nebo že klíčová témata ztvární zábavnou formou profesionálové z řad najatých herců?
Připravit fenomenální setkání zabere hodně času mnoha lidem a vysaje obří sumy z firemního rozpočtu. Vždyť některé akce, o nichž píšeme v dnešní příloze, žonglují s částkami v řádech stamilionů korun. Nejde přitom o mimořádné narozeninové akce při oslavách kulatých firemních výročí, takhle čím dál častěji vypadají „běžná“ setkání zaměstnanců nebo večírky pro nejvýznamnější klienty a obchodní partnery.
Ale i když se sneseme na zem a nebudeme používat zrovna drony nesoucí ohňostroj, napodobeniny zvířat v životní velikosti a artisty z nového cirkusu, zůstávají pořád hlavní prvky úspěšného setkání: zábava, interakce, zážitek a odlišení.
Pamatovat ovšem musíte na riziko, že velkolepost akce někdy přebije i samotný odborný program. Zejména tehdy, když po laserové show nastoupí… muž s PowerPointem.
Na oslavách 25. narozenin britské stavební společnosti Mace se na ploše londýnské olympijské arény prolínal catering, koncert, projekce a důmyslný design.
Zdroj: Live Union