Každá doba si žádá své, i v oblasti marketingového průzkumu. Momentální ekonomická situace otáčí náhled firem na přístup k současným i potenciálním zaměstnancům. Firmy se kvůli nedostatku volné pracovní síly více zaměřují na employer brand a na ideální způsob, jak získat nové zaměstnance. HR specialisté přemýšlejí, jak být pro mladou generaci nastupující na pracovní trh atraktivním zaměstnavatelem a jak naplnit její očekávání.
Opět se objevuje poptávka po mystery recruitmentu, který pomáhá testovat průběh celého rekrutačního procesu. Zaměstnavatele zajímá, jak zaměstnanci vedou pohovory, jak umí představit danou společnost i benefity, které nabízí. Výzkumníci se pak „mystery uchazečů“ ptají na jejich zkušenosti z pohovorů, a které jsou pro ně klíčové faktory, podle nichž se rozhodují, zda by nabídku přijali.
„Velkou roli dnes hraje i rychlost náborového procesu, firmy si v nabídkách práce vzájemně konkurují a často rychlejší vítězí,“ uvádí Kateřina Horynová, account director, Ipsos CEM. „Přitom do pěti dnů se uchazeči ozve pouze třetina firem.“ Standardem bývá automatická odpověď, kde se uchazeč dozví, že má čekat na odpověď i tři týdny. Mezi tím ale rychlejší konkurence stihne potenciálního zaměstnance kontaktovat, provést osobní pohovor i předat finální rozhodnutí. A začíná se znovu. V rychlosti je v tomto případě „síla“.
V případě dotazů prosím pište na adresu [email protected]