Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Věrnostní karty jsou už „old school“

V průměru nosí Češi podle výzkumu společnosti GfK až pět věrnostních, chcete-li zákaznických karet. Za slevové vouchery, jednorázové slevy či nějaký ten dárek navíc nám vyplnění několika řádků v registračním formuláři stále ještě stojí. V lepším případě si je necháme doma a u pokladny jen nahlásíme jméno (což několik řetězců umožňuje), případně si stáhneme důkaz o naší věrnosti v podobě aplikace do telefonu.

Věrnost za třicet

Skutečný „prozákaznický“ přístup obchodníka si prověříme často až v okamžiku, kdy řešíme ztrátu karty, převod věrnostních bodů při zřízení karty nové nebo nám při platbě karta či aplikace chybí, ale neradi bychom o výhody plynoucí z programu přišli. Na základě zkušenosti s hračkářstvím Dráčik, kde za duplikát věrnostní karty požadují třicet korun, odůvodněných manipulačními náklady, nebo útratu v hodnotě dvou set korun, oslovila redakce vybrané obchodníky s otázkou, jak administrativu kolem karet řeší oni.

Podle obchodních podmínek Dráčika paradoxně nemáte povinnost ztrátu nahlásit, takže lze zažádat o kartu bezplatně coby nový zákazník. Datart, zapojený do zákaznického programu iBod České spořitelny, Ikea ani DM drogerie markt si za vyřízení nové karty nic neúčtují a zákazníkovi umožní převod bodů z původní karty na novou.

Reklama

Pokud kartu či telefon s aplikací u pokladny v „déemku“ zrovna nemáte, lze s vytištěnou účtenkou do týdne požádat o připsání bodů na pobočkách a později poštou. Zpětně body načítá i Datart. Ikea na ploše svého obchodu umožňuje vytištění nové karty programu Ikea Family v kioscích ve všech prodejnách, kde si lze prohlížet klubové nabídky nebo si aktualizovat osobní data. A rovněž má svou aplikaci. Podobně jako například Hervis Ikea automaticky ukládá účtenky členům klubu do jejich profilu v digitální podobě.

Exkluzivní výhody za poplatek

Věrnostní program podle konzultanta Radka Hrachovce nemá stát nic: „Je velkou chybou domnívat se, že s vydáním nové zákaznické karty vznikají dodatečné náklady. Investice 15 Kč do zaslání karty je nicotná v porovnání s možností ztráty takového zákazníka.“ Nošení věrnostních karet ale Hrachovec považuje za „old school“. Naproti tomu předplacení exkluzivních výhod je v rámci zákaznických programů obvyklé. Na principu prémiových služeb za poplatek funguje například Amazon Prime, u nás se o stejnou věc snaží Alza, Mall a další.

Moderní firmy mají pokladní systémy propojené se zákaznickou databází. Identifikace zákazníka je pak otázkou vteřin a není třeba vytahovat věrnostní kartu, myslí si Radek Hrachovec.
Foto: Martina Plechatová

Reklama
Abovalve
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)