V second handu nakupují hlavně ženy

Většina internetové populace nakupuje oblečení spíš v běžných obchodech s oděvy, v second handech či internetových bazarech nakoupí občas dvě třetiny a pravidelněji pak zhruba třetina. Typická frekvence nákupu v second handech nebo internetových bazarech je několikrát za rok. Pravidelně je využívají zejména ženy, naopak nejméně často lidé starší 45 let. Většina zákazníků tu nakupuje pro sebe, třetina také pro své děti (hlavně ženy a lidé ve věku 30-44 let). Mladí do 29 let zde pořizují oblečení i pro své sourozence a rodiče. Pořadí priorit při takovém nákupu je kvalita, cena, originalita a nakonec značka. Na originalitě lpí častěji ženy a obyvatelé velkoměst. Více než třetina lidí (39 %) nenakupuje v second handu vůbec (zejména muži). Nejčastěji prostě nechtějí nosit obnošené věci, nemají důvěru v čistotu, původ a u internetových bazarů ani v možnost vrácení zboží, či si zkrátka kupují věci nové, protože si je mohou dovolit. Second handy nejsou moc vyhledávané jako místa výkupu nenošeného oblečení – využívá je jen pět procent lidí. Většina (71 %) takové oděvy ukládá do speciálních kontejnerů a více než polovina je daruje příbuzným či známým. Kontejnerů častěji využívají vysokoškoláci, lidé starší 45 let a ženy. Ženy rovněž oblečení darují a prodávají na internetu, stejně tak mladí do 29 let, kteří si ho častěji i nechávají.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia