Značky musí pochopit, že obsah, který vytváří, má být relevantní pro zákazníka. A musí být přímo pro sociální sítě,“ vyzývala na nedávném Czech Internet Foru obchodní ředitelka technologické a reklamní společnosti Unruly. Kusuma Chumpuree-Reyntjesová narážela na fakt, že ačkoliv klesá proklikovost reklam, rozšiřují se možnosti jejich virálního sdílení. A bylo by škoda takového potenciálu nevyužít.
Relevantní je i nostalgie
Jednou z možností je v zásadě „napumpovat“ reklamy emocemi. To podle Unruly výrazně zvedá šance na sdílení v sítích. „Mezi roky 2006 a 2014 vznikalo hodně videí se silným emočním základem. Zároveň jsme zaznamenali, že během těchto let stouplo jejich sdílení,“ vysvětlovala manažerka.
Unruly v rámci analytiky a strategie pracuje s rozšířenou škálou emocí: celkem až osmnácti psychologickými reakcemi. Díky tomu například zjistila, že mladí muži mají oproti jakékoliv jiné demografické skupině v reakcích na videoobsah spolehlivě nejširší rozpětí pocitů. Při stanovení cílových skupin hraje roli také specifikace jejich emočních potřeb. Firma vyvinula i vlastní nástroj ShareRank, jehož algoritmus vyhodnocuje a predikuje úspěšný virální potenciál videí, a to na základě více než 395 tisíc diváckých reakcí.
„Pokud vymyslíte, jak dostat emoce do videa, je to cesta k budoucímu vítězství,“ shrnula Reyntjesová.
Strach, radost, smutek, vztek – přijde vám to dost? Přidejte ještě nostalgii, inspiraci, pýchu, šok a řadu dalších emocí, pokud chcete být podrobní.
Foto: Shutterstock