Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Šíření obsahu podporují emoce. Některé firmy jich u spotřebitelů monitorují až osmnáct

Značky musí pochopit, že obsah, který vytváří, má být relevantní pro zákazníka. A musí být přímo pro sociální sítě,“ vyzývala na nedávném Czech Internet Foru obchodní ředitelka technologické a reklamní společnosti Unruly. Kusuma Chumpuree-Reyntjesová narážela na fakt, že ačkoliv klesá proklikovost reklam, rozšiřují se možnosti jejich virálního sdílení. A bylo by škoda takového potenciálu nevyužít.

Relevantní je i nostalgie

Jednou z možností je v zásadě „napumpovat“ reklamy emocemi. To podle Unruly výrazně zvedá šance na sdílení v sítích. „Mezi roky 2006 a 2014 vznikalo hodně videí se silným emočním základem. Zároveň jsme zaznamenali, že během těchto let stouplo jejich sdílení,“ vysvětlovala manažerka.

Unruly v rámci analytiky a strategie pracuje s rozšířenou škálou emocí: celkem až osmnácti psychologickými reakcemi. Díky tomu například zjistila, že mladí muži mají oproti jakékoliv jiné demografické skupině v reakcích na videoobsah spolehlivě nejširší rozpětí pocitů. Při stanovení cílových skupin hraje roli také specifikace jejich emočních potřeb. Firma vyvinula i vlastní nástroj ShareRank, jehož algoritmus vyhodnocuje a predikuje úspěšný virální potenciál videí, a to na základě více než 395 tisíc diváckých reakcí.

Reklama
MMcite

„Pokud vymyslíte, jak dostat emoce do videa, je to cesta k budoucímu vítězství,“ shrnula Reyntjesová.

Strach, radost, smutek, vztek – přijde vám to dost? Přidejte ještě nostalgii, inspiraci, pýchu, šok a řadu dalších emocí, pokud chcete být podrobní.
Foto: Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)