Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Marketing Festival očima píáristy

Marketing festival je přes svůj název od počátku zaměřený čistě na digitální marketing. Má pověst silně odborné akce pro specialisty, kteří se rekrutují i ze zahraničí, a za dobu své existence získal image nejlepší marketingové konference v Česku. Rozhodli jsme se jej letos poprvé navštívit, abychom zjistili, zda si z něj něco odnese i „obyčejný“ píárista či marketér.

Letošní, čtvrtý ročník se přestěhoval z Brna do Ostravy. Hlavním důvodem byla kapacita: Janáčkovo divadlo pojalo tisíc osob, multifunkční hala Gong v Dolní oblasti Vítkovice o polovinu víc. Co řekne program marketérovi, který zná povrchně SEO a PPC, je pro něj obtížné hodnotit skryté nástrahy A/B testování a atribuční modely vnímá jako cosi z jiného světa? Získá překvapivě mnoho zajímavých postřehů, které se mohou hodit v marketingové praxi.

Firmy, berte si příklad ze sportu!

Kevin Hillstrom z MineThatData pracoval pro obchodní dům Nordstrom nebo řetězec s oblečením Eddie Bauer. Na svém blogu hodnotí retailové řetězce stylem výsledků amerického fotbalu a sport používá jako bohatý zdroj inspirace.

Reklama
Know

Poukazuje například na praxi slev na velkou část sortimentu a plošně všem zákazníkům. Sportovní týmy naopak dávají největší hodnotu těm nejlepším zákazníkům, kvalita místa odpovídá ceně. Dalším neduhem je malý důraz obsahového marketingu na podněty k návštěvě nebo nákupu, slabá vazba na konkrétní produkty. Místo toho se sleduje hlavně zaujetí neboli engagement a z toho se nenajíte.

Poučte se z Pixaru. A testujte

Přednášky, které baví a mají náboj, se vždy setkávají s úspěchem. Michal Pastier se přes japonské příklady zmrtvýchvstání dostihového výstaviště a málem zavřeného nádraží dostal ke spotům s Fofolou a důležitosti emočního zapojení diváků. Podstatné je testování, na které by měly agentury myslet v rozpočtu. Slogan s Fofolou prý byl až 29. nápad v řadě. Málokdy uspějete hned, ale s dobrou zpětnou vazbou máte šanci.

Zajímavý a jednoduchý experiment s dopadem v řádu statisíců korun představil Michal Pařízek z Avastu. Na 800 tisících lidech testovali různé propoziční nabídky. Kliknou spíš na výhodnou nabídku, nebo na odměnu za věrnost? Druhá varianta vyhrála. Ukázalo se také, že apelování na časově omezenou nabídku stále funguje. Výstižné a jasné.

Jaké emoce chci vyvolat?

Stephen Anderson z agentury BloomBoard se zaměřuje na zákaznickou zkušenost. Marketéři by se podle něj měli více učit od herních designérů, za nimiž jsou výrazně pozadu. Propracovaný systém vyprávění, budování očekávání a působení emocí, to vše pomáhá k lepšímu zážitku. Vzpomeňte třeba na hlášku: „Tento pokoj si právě prohlíží x lidí.“ Nutí zákazníky k rychlému rozhodnutí a prospívá tím byznysu, zároveň ale způsobuje úzkost. A tuto emoci nikdo cítit nechce.

Nechtějte víc, než je nutné!

Na závěr druhého přednáškového dne vystoupil Michael Aagaard, jenž se v Unbounce zaměřuje na zlepšování konverzního poměru. Sleduje podobný cíl jako Stephen Anderson, ale jde na to exaktněji. Na pomoc si k tomu bere poznatky nobelisty Daniela Kahnemana, zabývajícího se lidským rozhodováním. Podle něj jde lidský mozek při rozhodování tou nejpřímější cestou. Často se rozhodujeme instinktivně, zatímco naše racionální část slintá do polštáře. To také znamená, že námaha, kterou musí mozek vynaložit navíc, může způsobit frustraci. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy neudělali objednávku, protože po vás při registraci chtěli i jméno matky za svobodna.

Jako nejzásadnější dojem si z 12 přednášek odnášíme důraz kladený na data a práci s nimi. Bez data science a statistiky se do budoucna neobejdeme. Z ohlasů odborného publika jsem zaznamenal velmi dobré hodnocení workshopů a přidružených akcí jako PPC offline, Ovacopi nebo speciální edice PechaKucha Night.

Marketing festival má na ploše dvou přednáškových dnů prostor jít do hloubky témat a to je jeho velká přednost. Řečníci jsou dobře vybráni a připraveni. Daly se nalézt slabší výkony, ale nelze než uznat, že si letos akce svůj status opět udržela. Pro nás je #mktfest konferencí, kterou stojí za to sledovat, a zařadíme ji do svého programu i příští rok.

Autor je partnerem v agentuře Adison.

Michael Aagaard se v digitální agentuře Unbounce zaměřuje na zlepšování konverzního poměru.
Foto: Marketing Festival

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)