Liška opouští svět čísel a servíruje emoce

Jednička na trhu, miliony poskytnutých úvěrů, procenta úrokových sazeb: číslovky až do 6. října tvořily osnovu reklamních sdělení a vůbec podstatnou část marketingové komunikace Českomoravské stavební spořitelny. Její aktuální kampaň je zcela čísel prosta, čímž se vymezuje vůči konkurenci v segmentu financí. Staví do světla kamer svého hrdinu, jeho příběh a potřeby a až v závěru odkrývá svou identitu i hlavní sdělení: Najděte se ve vlastním. Neodmyslitelný lišák, maskot ČMSS, přišel o roli průvodce reklamou a zůstal upozaděn jako součást korporátního podpisu.

Budování domova on-line

Spořitelna přistoupila dosud k nejzásadnějším změnám v marketingové strategii a komunikaci. „Nejvíc viditelnou změnou je nová TV kampaň. Co se s novou strategií však mění především, je způsob naší práce. Máme za sebou několik interních workshopů a práci s výzkumy, s Millward Brown jsme pracovali na definici vnímání naší značky. Nový archetyp ČMSS ztělesňuje hrdinu, z čehož se odvíjí naše hlavní poselství – chcete-li, brand ideál – přinášíme lidem odvahu, aby bydleli bez kompromisů, po svém. V první řadě již nestojí naše produkty, ale osobní potřeby každého, kdo řeší bydlení,“ vysvětluje marketingová ředitelka spořitelny Vladimíra Dvořáková.

Autentičnost příběhů lidí, kterým ČMSS pomohla s realizací bydlení prostřednictvím vlastních finančních poradců, podtrhuje webová platforma Najdetesevevlastnim.cz . „Ukazujeme jen reálné příběhy našich klientů, přinášíme informace, kolik je rekonstrukce stála, a zveřejňujeme kontakt na konkrétního poradce, který v daných příbězích pomáhal. Na tomto webu najde uživatel i další funkcionality, různé praktické rady i zábavní obsah. Jde o dlouhodobý nástroj naší komunikace s klienty, platforma by měla dále růst a přicházet s dalšími příběhy,“ dodává Dvořáková.

Že čísla značku nebudují, mají poznat i zaměstnanci Spořitelny. Paralelně s první vlnou mediální kampaně poběží v centrále firmy interní kampaň včetně využití vysílání interní televize Liška TV. Spořitelna si zároveň vybrala 30 vlastních „brand ambassadorů“, kteří jsou školeni v tom, jak přiblížit svým kolegům značkový ideál a naučit je s ním pracovat a ztotožnit se s ním.

Pilíř imageové kampaně ČMSS od agentury Konektor tvoří dva TV spoty režiséra Tomáše Řehořka v produkci Punk Film. Nasazena je též inzerce v tisku, OOH a on-linu.
Foto: ČMSS

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia