Mobil je osobní věc, ke které má jeho majitel blízký vztah. A stejně osobní musí tedy být i obsah a kampaň, kterými chcete mobilního uživatele oslovit. Toto poselství se jako červená nit táhlo celým letošním, „mobilním“ ročníkem konference Forum Media.
V opačném případě se totiž budete muset vyrovnat s klesajícím zájmem. Obsahu a reklam je všude plno, a když uživatel není přesvědčen, že jsou pro něj relevantní, jednoduše je ignoruje. Nároky stoupají, zákazníci jsou ochotní klikat jenom na to, co odpovídá jejich aktivitě v místě a čase nebo předchozím nákupům. Marketing „tady a teď“, který chytře využívá technologie v telefonu, přináší peníze. Firmy doporučují využívat při komunikaci automatizované odpovědi od předprogramovaných botů: „Robot na druhé straně si pamatuje kontext a neztrácí ho. V jeden moment už nejsme schopní rozeznat, jestli se bavíme s robotem, nebo s člověkem,“ řekl například Dalibor Pulkert z Etnetery.
Na banner se nemusí klikat
„Dělejte inzerci tak, aby lidi bavila a byla užitečná,“ vyzval auditorium Marko Zekić ze Seznamu, který se podělil o výsledky výzkumu o vztahu uživatelů k reklamě. Dvaašedesáti procentům lidí podle něj inzerce vadí, ale jsou ji ochotni snášet, pokud je alespoň trochu cílená. „Musíte mít správný formát a cílení, mít dobře připravené cílové stránky a hlavně mít reálnou představu o konverzi,“ podotkl Zekić, který jako dobrý příklad uvedl mobilní kampaň na boty Adidas Boost pro ženy, která zaznamenala 3300 interakcí a míru zapojení 2,3 procenta. Průměrná pozornost byla 8,3 sekundy. „Banner nutně nevyžaduje proklik na stránky inzerenta,“ dodal Zekić.
A stejné poučení o cílení by si měla odnést i média. „Největší problém je, že vyprávíte stejnou formou stejné zprávy osmdesátiletému muži na Moravě i devatenáctileté trendy dívce z Prahy,“ varoval norský mediální manažer Torry Pedersen.