Reklama
Megaboard

Výrazné kampaně Coca-Coly a Procter & Gamble přály v létě prodeji inzerce

Zatímco v červenci 2015 inzerovali zadavatelé na ploše v hodnotě 3,5 miliardy korun, v červenci 2016 to bylo už přes 4 miliardy korun, vyplývá z dat výzkumné společnosti Nielsen Admosphere.

Olympiáda pocitů

Objem inzerce rostl v červnu meziročně ve všech mediatypech. Největší nárůst zaznamenaly televize a rádio, které si polepšily o 27,6 a 16,6 procenta. Na stabilní úrovni se v porovnání s loňským rokem udržela reklama v tisku a outdooru.

Největším inzerentem v červnu byla česká pobočka společnosti Procter & Gamble, pod kterou spadají značky jako Ariel, Pampers nebo Pantene. Ta v červenci inzerovala na reklamním prostoru v ceníkové hodnotě 140,5 milionu korun. To je téměř o 60 milionů víc, než koncern proinzeroval loni v červnu.

Výrazný podíl na této sumě má nejspíš kampaň Děkuji, maminko. Dojímavou propagaci, která zdůrazňuje podíl matek na úspěších jejich dětí, Procter & Gamble použil už v minulosti i před letošní olympiádou v Riu. Vzhledem k tomu, že samotná olympiáda se odehrála až v srpnu, je možné očekávat, že se investované prostředky projeví i v inzertních žebříčcích za srpen.

Rozpočet na reklamu výrazně navýšil i přímý konkurent Procter & Gamble – společnost Henkel, která si v červenci zaplatila inzerci v hodnotě necelých 63 milionů korun. Jde o dvakrát vyšší sumu než v loňském červenci.

Ve výsledcích největších červnových zadavatelů inzerce se projevila i výrazná kampaň Coca-Coly Taste the Feeling, která zdůrazňovala pocity, jež mohou zákazníci zažít při požívání perlivého nápoje. Letní období bylo zajímavé i pro další prodejce nápojů a do první desítky největších zadavatelů se dostaly i Plzeňský Prazdroj, Kofola a PepsiCo. S výjimkou Plzeňského Prazdroje všichni meziročně navýšili objemy zakoupené inzerce.

Z pohledu na celkové investice do reklamy za letošní rok, v době psaní tohoto textu dostupné za období od ledna do konce července, vyplývá, že většina inzerentů své investice zvyšuje. Celková cena zakoupeného inzertního prostoru stoupla téměř o 15 procent. Nejvíc své investice v porovnání s loňským rokem navýšilo Tesco – ze 193 milionů na 471 milionů – a Alza – z 393 milionů na 590 milionů. Jednička na inzertním žebříčku, společnost Unilever, v letošním roce zatím nakoupila inzerci levnější než loni, o 130 milionů korun. Telekomunikační operátor O2 se zatím nachází na chvostu první desítky největších inzerentů. Nadcházející podzim a vánoční svátky by ale jeho investice do reklamy mohly výrazně posílit.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále