Americká společnost Apple tento týden nejspíš představí nový iPhone. Jako každý rok jsou kolem toho velké tajnosti a marketing staví na stimulování napjatého očekávání fanoušků, s čím jejich lovebrand přijde. Ale už to nemá takový efekt jako před lety. Chybí charisma Steva Jobse – a upřímně řečeno, chybí i skutečné překvapení. Několik posledních keynote Applu bylo spíš vlažných a produkty nebyly tak revoluční, jak se na první pohled tvářily. Hodinky? Ve zlatě? Hm. A vodotrysk byste neměli?
Úmrtí hlavního vizionáře přeměnilo Apple v rutinní korporaci. Sice stále nápaditou, ale místo převratných inovací jde o přískoky vpřed s občasnými přešlapy, při kterých si novináři neodpustí komentář, že tohle by se „za Steva“ nestalo. Firma si vycvičila zákazníky, aby byli hladoví po každé novince, kterou představí, ale jako by už je nedokázala zasytit. Místo novinek nabízí upgrady existujících produktů.
Obchodně tento přístup Applu příliš vrásek nedělá, ale image hvězdy marketingu trochu bledne.
Také na nový iPhone se budou určitě stát fronty před prodejnami. Ale v části natěšených zákazníků možná budou hlodat pochybnosti, jestli by si nezasloužili trochu víc než jenom další iPhone. Zkrátka nějakou „další velkou věc“, jak říkal Steve.
Filip Rožánek
šéfredaktor
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].