Nové linky, nový marketing
„Chci navázat na dosavadní marketingovou komunikaci,“ zní tradiční a zároveň pochopitelná odpověď lidí na podobných pozicích. Tomáš Brejcha ji doplňuje o to, že se chce soustředit především na posílení on-linu a důsledně sledovat efektivitu jednotlivých marketingových činností.
Podzimní kampaň ČSA vznikala in-house a této tradice se chce držet i Brejcha. „Kampaně běží současně na 18-20 trzích,“ vysvětluje s tím, že každý trh má zároveň svá specifika, se kterými se aerolinka v průběhu let už naučila pracovat. „Kvůli zmiňovaným odlišnostem by bylo zapotřebí využívat služeb několika dodavatelů či služeb nadnárodní agentury zastoupené na vybraných trzích,“ říká. Takové řešení by podle něj bylo časově, personálně i nákladově náročnější než příprava kampaně in-house.
Na externí dodavatele se aerolinky obrací při direct mailingu, přípravě palubního časopisu a on-line marketingu, tedy právě v oblasti, kterou plánuje do budoucna rozvíjet.
ČSA se v posledním roce hospodářsky daří a společnost vykázala za loňský rok zisk 223 milionů. Ten se v marketingovém rozpočtu objeví jenom nepřímo, masivní navyšování se nechystá. Nové marketingové aktivity mají souviset zejména s novými produkty, destinacemi a linkami.
Letos se společnosti podařilo doplnit svou flotilu o dva letouny a rozšířit letový řád o jedenáct nových destinací a několik dalších sezonních. Provozní zisk, který společnost předpokládá i v letošním roce, by tak mohl vést k dalším novým linkám a nepřímo i výraznějšímu marketingu.