Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mladší generace nečte tisk. Proč by to mělo všechny zajímat?

Pokud se zeptáte většiny studentů středních škol na událost, která se ten den ocitla na titulní straně nějakého deníku, obvykle se na vás budou dívat s lehkým údivem ve tváři. Mladí lidé totiž tisk nečtou a ochotně to i přiznávají. Tvrdí, že sledují zprávy on-line, tedy věří tomu, že sledují zprávy. Já si ale nemyslím, že tomu tak je, při vší úctě k mladší generaci nezdá se mi, že by něco věděli. Sledovat zpravodajské webové stránky není totéž jako si přečíst noviny. Pokud vás zde nějaký titulek zaujme, tak víceméně jen klikáte na jednotlivé položky a stanete se spíše takovým „prohlížečem“ než čtenářem. Tisk vám ale umožní se do článku začíst. Důvodů, proč ho mladší generace nečte, je mnoho. Je to například méně komfortní způsob jeho získávání, cena, v porovnání s internetem neaktuální zpravodajství, irelevantnost k jejich věkové skupině, tisk je pro ně nudný, zaujatý…

V této době je módní říkat, že chceme, aby zpravodajství, které dostáváme, bylo nefiltrované. Příliš často to ale znamená, že ve změti informací nenajdeme to, co potřebujeme vědět, protože je to zhruba stejně obtížné jako „snaha napít se z požární hadice“. Ano, tisk má v dnešní přeinformované době svůj smysl i pro mladší generaci. Je čímsi jako aktuální učebnicí o světě, který nás obklopuje. Studentům může pomoct rozvíjet čtení a kritické myšlení, doprovázet je na cestě, na které se stávají informovanými občany.

Čtení tisku může překlenout propast mezi světem, o kterém se ve škole učí, a světem, který je reálně obklopuje, napomáhá jim nejen k posílení globálního myšlení, ale i k pochopení lokálních záležitostí. Unie vydavatelů si toto dobře uvědomuje, a proto jsme se rozhodli v druhé polovině září uspořádat konferenci, která si dala za úkol ukázat, jakou roli tištěná média ve vzdělávání mládeže mají a co dělat pro to, aby jim mládež věnovala větší pozornost, protože se domníváme, že mají ve vzdělávání důležitou úlohu.

Reklama

Jozef Šabl’a, ředitel Unie vydavatelů

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)