Každá doba má své hvězdy a influencery. Co mají společného Přemek Podlaha a youtubeři? Mnohem víc, než by se mohlo na první pohled zdát

A jak na tom můžou vůbec vydělávat. Všichni se strašně diví a kroutí hlavou.

Jaaaaj, a říkají to ti, kteří se koukali, jak jiný influencer z jejich doby ukazoval návody na řezačky a pily z automatických praček. To bylo hodně bezpečné.

Nebo prodávali svoje kuponové knížky Koženému za jistotu desetinásobku, protože jim to radili další influenceři. To bylo hodně rozumné.

Nebo sbírali plastiková céčka, protože o tom zpíval jejich oblíbenec v plísňácích. To bylo hodně nezávislé.

Nejslavnějším influencerem v českých (a slovenských) zemích ještě dlouho zůstane Přemek Podlaha.

Na principu se nic nezměnilo, jen slovník:

DIY = návody na cokoliv od brousku na nože přes konve šetřicí vodu až po legendární sněžné prkno;

Lajkujte a pište mi do komentářů = listárna nad dopisy diváků;

„Uvidíme se na YouTuberingu“ = „Přijďte na Zahradu Čech, Floru Olomouc“;

content marketing = časopis Receptář;

giveaway = soutěž o nejhezčí jablko roku na Zahradě Čech;

Já, JůTuber = Receptář prima nápadů aneb co jste v televizi neviděli.

A kolik životů tento influencer ovlivnil? Jeho odkazy dodnes najdete v českých a slovenských zahradách – skleníky ze zavařovaček, strašáky z PET lahví, CD na stromech a skleníky na paneláková okna, které potěšily nejednoho „pěstitele“, atd.

Nejdřív se komerci bránil (a hobby obchody si rvaly vlasy, že jim kazí kšefty, protože lidé, kteří jsou schopni si něco vytvořit nebo opravit, se v obchodě tolik nerozšoupnou), ale postupem času dokázal rychle naskočit a začal svůj vliv pořádně monetizovat (slovo posledního desetiletí): Mountfield, Ford, Pumpy Sigma, kalendáře a další věci.

Stal se obětí bulváru a terčem žertů, to když u něj našli na zahradě zabetonovaného dělníka.

Divit se, že další generace se vymezuje a uznává někoho jiného, je takové trochu pokrytecké, navíc s krátkodobou pamětí. Každá doba má své hvězdy. Tak hejty si nech.

Dorota Kajfoszová, on-line marketing & sales manager, O2 Czech Republic

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia