Celkem jedenáct agentur se utká ve výběrovém řízení na reklamní agenturu pro tvorbu reklamní strategické komunikace na období 2017 až 2018, které ve druhé polovině srpna vyhlásil prostřednictvím inzerátu v týdeníku MAM maloobchodní řetězec Billa. MAM to potvrdil dobře obeznámený zdroj, který si nepřál být jmenován. Billa si víc než desítku subjektů vybrala na základě dodaných ukázek prací a credentials, v tomto týdnu už má být v prvním kole tendru prezentována kreativa připravená na základě zadání marketingového oddělení řetězce. Billa je velkým zadavatelem inzerce, její loňské monitorované výdaje na komunikaci činily 644 milionů korun. Její stávající komunikační agenturou je DDB Praha. Billa je součástí skupiny Rewe, která prosazuje politiku pravidelných ověřovacích výběrových řízení. Pozvání víc než desítky subjektů k prezentování kreativy ovšem není v souladu s iniciativou Férový tendr Asociace komunikačních agentur a její sekce Digitální agentury, která za účelem zlepšení systému výběrových řízení doporučuje, aby klient do strategicko-kreativní fáze zval maximálně pět agentur.
Billa, významný zadavatel inzerce, do prvního kola tendru na reklamní agenturu pozvala jedenáct subjektů.