A dost času se na ně natěšit. Je to čas, kdy sportovní zápolení sleduje celý svět a často v něm zazáří hvězdy, které bychom jindy snadno přehlédli. Střelkyně, šermíři, zápasníci, vodáci… Ano, i letní olympiáda má své očekávané vrcholy, jako je atletika či basketbal, ale také je plná neuvěřitelných příběhů, krásných i smutných, příběhů o solidaritě, pokoře, vítězství, ale také o prohrách a nenaplněných ambicích. Na pár týdnů se nám sportovní svět zhustí před očima na obrazovkách televizí a počítačů, aby se po skončení zase rozplizl do nepřehlednosti všedních dní. Na olympiádu se samozřejmě připravuje i reklama. Olympiáda je jedinečným setkáním osobností a celebrit, které takhle pohromadě nikde jinde neuvidíte. Reklama pracuje s příběhy minulými i současnými a veze se na vlně emocí s olympiádou spojených. Už týdny a měsíce sledujeme ve světě úžasné reklamy o tom, co se na olympiádách stalo v minulosti a co se bude dít nyní.
Sledujeme, jak se sportovci jednotlivých zemí připravují, jak se setkávají, jak na olympiádu odlétají. Sportovní firmy se předhánějí v ukazování toho, co pro ty „své“ sportovce připravily. Oblíbený a sledovaný souboj probíhá i v oblasti společenského oblečení – jednotlivé národní výpravy jsou pod drobnohledem módních blogerů a sestavují se žebříčky těch nejlepších. Jen u nás se zatím nějak nedaří. Kde jsou ty úžasné příběhy minulých českých olympioniků? Kdo připomíná ty momenty, kdy celý národ ztichl u obrazovek? Kde vidíme dramatické chvíle nadějí, propadů a nových nadějí připravujících se sportovců? Kdo nám tu ukázal, že se blíží ten největší sportovní svátek světa a že i my se na něm podílíme? Zatím tak nějak nikdo. Máme výborné olympijské parky, ale tím to končí. Reklamy velkých sponzorů jsou vesměs šedé, nudné, standardní a k nadšení nás zrovna nevedou. Reklama Agrofertu je vysloveně hloupá a špatně udělaná. Doufám, že si zadavatelé to nejlepší schovali až na olympiádu. Protože jinak budeme muset s kolegy bleskově připravit nějaký ten „ambush“, aby se aspoň něco dělo! Abychom nemuseli jen smutně koukat, jak to jinde dělají lépe.
Martin Charvát, kreativní ředitel, Remembership