Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pevně udusaný koberec nad digitálním rádiem

Vláda minulý týden schválila strategii digitálního vysílání Českého rozhlasu. Je to sice napůl nedovařený polotovar, ale přesto ve věci nastal alespoň nějaký pokrok. Má jediný problém: přišel s desetiletým zpožděním. V roce 2006 by digitální rozhlas měl šanci na úspěch. Dnes se ztrácí mezi spoustou jiných technologických cest a prohrává s rychlým internetem. Děje se tak přesto, že proti přenosu přes internet má digitální rádio objektivní výhody: především nejste závislí na žádné datové síti.

Vždycky jsem patřil spíš mezi zastánce digitálního rozhlasu a vlažnou vstřícnost k němu chovám i dnes. Ale nelze přehlédnout, že digitální rádio není věc, která by pálila širokou veřejnost. Ta je spokojená s vysíláním a nabídkou, kterou má. Digitální stanice, které existují, nejsou silnou motivací k pořízení potřebného přijímače. Vidět je to i na příkladu zpravodajsko-analytického programu Českého rozhlasu. Dokud Plus vysílal jen digitálně a na středních vlnách, byl o něj spíš vlažný zájem. Ve chvíli, kdy vstoupil na VKV, jeho poslechovost dramaticky roste. Posluchače k digitalizaci nic nenutí, a tak je musíte oslovit na platformách, které reálně používají: analogu a internetu. Přešlapování kolem digitalizace vedlo jenom k tomu, že je digitální rádio důkladně zadupané pod kobercem.

Filip Rožánek
šéfredaktor

Reklama
ČEZ

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)