Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Brexitem v tisku se bude zabývat novinářská organizace. Reklamou možná i parlament

„Nejpřekvapivější byla míra nepřesností v médiích,“ říká rozená Britka a projektová manažerka Evropského centra pro svobodu tisku a médií. „Neupírám médiím právo komentovat, nesmí ale zkreslovat pravdu,“ říká Whyattová, která jako nejproblematičtější vidí v tomhle ohledu tisk.

Noviny totiž v Británii nepodléhají tak silné regulaci jako rozhlas a televize. Svůj podíl na zkreslování informací v nich mají podle Whyattové i jejich vlastníci s politickými cíli.

Problém i v reklamě

Jak přesně situace vypadá, se centrum pokusí zjistit během své připravované cesty na britské ostrovy. Během ní chce prozkoumat situaci, podpořit tamní novináře a mluvit o seberegulaci, která by podobné chování do budoucna mohla alespoň ztížit.

Reklama
ČEZ

Pro teprve rok existující organizaci bude brexit v médiích jednou z prvních velkých zkoušek její práce. Způsob, jakým britská média pokrývala referendum, byl už ale kritizovaný i v respektovaných globálních titulech jako New York Times nebo Foreign Policy.

Problém pravdivosti uváděných informací se však netýká jenom médií, ale taky reklamy. Ve dnech těsně po referendu, kdy se jeden z lídrů odchodu Británie z EU Nigel Farage v televizním vysílání přiznal k „omylům“ ve sděleních své kampaně, britský úřad pro reklamní standardy obdržel téměř čtyři stovky stížností na nepřesnou, zavádějící a diskriminační reklamu.

Úřad se jimi ale nemůže zabývat, jelikož je politická reklama vyňatá z britského reklamního kodexu a jeho pravidla se na ni nevztahují. To by se v budoucnu mohlo změnit – v čase psaní tohoto textu měla internetová petice, která by zakázala politické reklamě vědomě klamat, 72 tisíc podpisů. Pokud jich shromáždí 100 tisíc, parlament zváží její projednání.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)