Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V aplikacích nejvíc utrácejí „velryby“. Jedno procento uživatelů přinese většinu tržeb

Game of War – Fire Age je jednou z mnoha her, ve kterých hráč rozvíjí svoje království a snaží se dobýt území protihráčů. Ale něčím se výrazně liší. Její obchodní model zdařile motivuje hráče k tomu, aby si přikupovali stále nové funkce a bonusy k základním prvkům, které jsou zdarma. Spolehlivě tak vede žebříček aplikací, které ze svých uživatelů dokážou ročně vyždímat nejvíc peněz. Průměrná útrata na jednoho hráče Game of War dosáhla loni jen na americkém trhu nevídaných 550 dolarů. To je o několik set dolarů víc, než dokážou inkasovat konkurenční aplikace.

Tučná válečná kořist

Útrata v aplikacích se doslova skládá korunu po koruně. Aktivace bonusových funkcí stojí často jen pár centů, případně si hráč koupí zvýhodněný balíček za několik dolarů.

Uživatelům, kteří ve své oblíbené hře neváhají utrácet opravdu velké sumy, se v angličtině říká whales – velryby. Je to narážka na jejich počet i „tučnost“. Třeba u zmíněné Game of War tvoří v celkovém počtu zákazníků pouhé jedno procento, ale vývojářské studio Machine Zone skvěle zasytí: generují totiž 58 procent všech jeho výnosů. Ti největší závisláci pak ve hře každý rok utopí desítky tisíc dolarů. Udržují se tím na předních příčkách herních statistik a urychlují svůj postup.

Reklama

Game of War hraje několik desítek milionů lidí a je přeložena do mnoha jazyků včetně češtiny. „Drobné nákupy“ firmě vynášejí něco kolem milionu a čtvrt dolarů denně. Svůj podíl na tom má nepochybně cílová skupina hry, která už disponuje svými penězi. Vidět je to na srovnání s jinou populární hrou, Minecraftem, oblíbeným hlavně mezi dětmi. Z amerických hráčů denně vytěží méně než 60 tisíc dolarů, přičemž v této sumě jsou započítané dvě edice hry dohromady.

Utrácí se i za smajlíky

Vydělat na aplikacích můžete i tehdy, když zrovna neholdujete hernímu průmyslu a nemůžete si dovolit nákladný vývoj. Jednou z nejvýnosnějších skupin aplikací jsou nejrůznější personalizace telefonu, tedy v zásadě cokoliv, co uživateli umožní, aby si mobil předělal podle svého.

Patří sem například doplňkové sady smajlíků, samolepky do chatovacích programů, speciální klávesnice nebo widgety na plochu telefonu (třeba předpověď počasí, hodiny, atd.). Modelka Kim Kardashianová takhle vydělává na sadě více než čtyř set ikonek se svým kresleným obličejem. Za aplikaci si účtuje dva dolary, počty instalací se pohybují v desítkách tisíc a v den spuštění šlo o nejstahovanější aplikaci pro Apple.

Roste zájem o zprávy i nakupování

Mezi čtyři nejrychleji rostoucí kategorie aplikací se loni podle statistik společnosti Flurry propracovalo také nakupování. Nadprůměrný zájem o nákupní aplikace byl zaznamenán u majitelů phabletů, zmíněných v úvodu přílohy. Meziročně počet instalací narostl o 81 procent.

Ještě výrazněji roste konzumace obsahu v aplikacích, zejména různých blogů, časopisů a zpráv. Majitelé phabletů si tyto programy instalují jako diví: Flurry u nich naměřilo meziroční změnu o monumentálních 721 procent, zatímco u ostatních zařízení počet instalací vzrostl o „pouhých“ 135 procent.

Na mobilních hrách se dobře vydělává. Hráči Game of War: Fire Age utratí za bonusové funkce a balíčky v průměru 550 dolarů ročně.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)