Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Netmonitor bude sledovat chování uživatelů. Rozezná práci od domova

Měření návštěvnosti českého internetu Netmonitor čekají novinky. Od 1. ledna bude data publikovat mnohem rychleji a umožní sledovat i to, jestli uživatelé přistupují na webové stránky z práce, nebo z domova.

První změna se projeví u odběratelů zřejmě nejvýrazněji. Doposud se na kompletní výsledky měření spolu se sociodemografickými údaji muselo čekat do patnáctého dne následujícího měsíce. V on-line aplikaci se sice dala vidět návštěvnost z předchozího dne, neobsahovala však žádné další informace o uživatelích. Od nového roku budou ověřená data i sociodemografické údaje dostupné od deseti hodin následujícího dne.

Zajímavým nástrojem může být nový algoritmus, jenž rozpozná, jestli uživatel přichází z práce, nebo z domova. Kombinuje data o čase, IP adrese a o chování uživatele. „To, odkud návštěvník přistupuje, a jeho myšlenkové nastavení je pro inzerenty důležité. Například složitý dotazník pro získání úvěru půjčky člověk udělá doma, ale ne v práci,“ vysvětluje motivaci k jeho vytvoření Michal Fejk, manažer společnosti Gemius pro Česko.

Reklama
ČEZ

Změny jsou výsledkem konkurenčního souboje mezi společnostmi GfK a Gemius v posledním kole tendru na provozování měření. Ve střednědobém horizontu zvažuje vítězný Gemius i možnost publikování dat včetně sociodemografických údajů v reálném čase. Podle Fejka je takové řešení technicky možné už dnes, závisí však na debatě se Sdružením pro internetový rozvoj a jeho členy. Při rychlém publikování by totiž odpadla možnost kontroly dat.

Na nárůst návštěvnosti z mobilních zařízení reagoval loni Netmonitor rozdělením měření podle platforem. Teď slibuje rychlejší data.
Foto: Pixabay

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu