Netmonitor bude sledovat chování uživatelů. Rozezná práci od domova

Měření návštěvnosti českého internetu Netmonitor čekají novinky. Od 1. ledna bude data publikovat mnohem rychleji a umožní sledovat i to, jestli uživatelé přistupují na webové stránky z práce, nebo z domova.

První změna se projeví u odběratelů zřejmě nejvýrazněji. Doposud se na kompletní výsledky měření spolu se sociodemografickými údaji muselo čekat do patnáctého dne následujícího měsíce. V on-line aplikaci se sice dala vidět návštěvnost z předchozího dne, neobsahovala však žádné další informace o uživatelích. Od nového roku budou ověřená data i sociodemografické údaje dostupné od deseti hodin následujícího dne.

Zajímavým nástrojem může být nový algoritmus, jenž rozpozná, jestli uživatel přichází z práce, nebo z domova. Kombinuje data o čase, IP adrese a o chování uživatele. „To, odkud návštěvník přistupuje, a jeho myšlenkové nastavení je pro inzerenty důležité. Například složitý dotazník pro získání úvěru půjčky člověk udělá doma, ale ne v práci,“ vysvětluje motivaci k jeho vytvoření Michal Fejk, manažer společnosti Gemius pro Česko.

Změny jsou výsledkem konkurenčního souboje mezi společnostmi GfK a Gemius v posledním kole tendru na provozování měření. Ve střednědobém horizontu zvažuje vítězný Gemius i možnost publikování dat včetně sociodemografických údajů v reálném čase. Podle Fejka je takové řešení technicky možné už dnes, závisí však na debatě se Sdružením pro internetový rozvoj a jeho členy. Při rychlém publikování by totiž odpadla možnost kontroly dat.

Na nárůst návštěvnosti z mobilních zařízení reagoval loni Netmonitor rozdělením měření podle platforem. Teď slibuje rychlejší data.
Foto: Pixabay

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC