Měření návštěvnosti českého internetu Netmonitor čekají novinky. Od 1. ledna bude data publikovat mnohem rychleji a umožní sledovat i to, jestli uživatelé přistupují na webové stránky z práce, nebo z domova.
První změna se projeví u odběratelů zřejmě nejvýrazněji. Doposud se na kompletní výsledky měření spolu se sociodemografickými údaji muselo čekat do patnáctého dne následujícího měsíce. V on-line aplikaci se sice dala vidět návštěvnost z předchozího dne, neobsahovala však žádné další informace o uživatelích. Od nového roku budou ověřená data i sociodemografické údaje dostupné od deseti hodin následujícího dne.
Zajímavým nástrojem může být nový algoritmus, jenž rozpozná, jestli uživatel přichází z práce, nebo z domova. Kombinuje data o čase, IP adrese a o chování uživatele. „To, odkud návštěvník přistupuje, a jeho myšlenkové nastavení je pro inzerenty důležité. Například složitý dotazník pro získání úvěru půjčky člověk udělá doma, ale ne v práci,“ vysvětluje motivaci k jeho vytvoření Michal Fejk, manažer společnosti Gemius pro Česko.
Změny jsou výsledkem konkurenčního souboje mezi společnostmi GfK a Gemius v posledním kole tendru na provozování měření. Ve střednědobém horizontu zvažuje vítězný Gemius i možnost publikování dat včetně sociodemografických údajů v reálném čase. Podle Fejka je takové řešení technicky možné už dnes, závisí však na debatě se Sdružením pro internetový rozvoj a jeho členy. Při rychlém publikování by totiž odpadla možnost kontroly dat.
Na nárůst návštěvnosti z mobilních zařízení reagoval loni Netmonitor rozdělením měření podle platforem. Teď slibuje rychlejší data.
Foto: Pixabay