Pod pojmem event marketing si firmy představují akce jak pro spotřebitele, dodavatele, tak i pro zaměstnance. Využívá ho zhruba sedm firem z 10 oslovených a třetina z těch, které ho nevyužívají, to do budoucna plánují. Také investice do event marketingu plánují firmy mírně navyšovat. Cílem eventu je nejčastěji krátkodobé zvýšení prodeje, posílení image a vztahů se zákazníky. „Ukázalo se, že čeští marketéři se o eventech rozhodují spíše pocitově, méně jich vychází z dat o chování zákazníků,“ uvádí Michal Straka, product & business development director, Ipsos. Také zpětnou vazbu od účastníků sledují firmy málokdy systematicky a dají spíše na osobní neformální rozhovory.
Konkrétní zkušenosti firem s pořádáním eventů jsou velmi zajímavé a ne vždy zcela pozitivní. Ukázalo se, že je vždy dobře definovat cílovou skupinu, na kterou je event zaměřen, a podle toho nastavit všechny další fáze (komunikace, propagace, samotná exekuce, catering, vyhodnocení). Kromě získávání nových kontaktů, propagace nebo utužování vztahů s odběrateli či zaměstnanci realizují firmy eventy například pro nábor nových zaměstnanců.
Budoucnost event marketingu vidí nadále v zážitkových akcích, které jsou i v současnosti nejvyužívanější, živých PR aktivitách a školeních. Potenciál vidí firmy také v hybridních eventech, přestože je málokterá firma zná.
Event Marketing Monitor je ojedinělou studií na českém trhu, která vznikla spoluprací výzkumné agentury Ipsos a Event & Promotion. Mapuje využívání eventů a postojů k nim a jejich způsob využívání ve firmách. Účastní se ho cca 300 větších firem a doposud byly realizovány dvě vlny, na podzim 2016 je plánována další. Více na www.ipsos.cz
Hybridní event je událost, která kombinuje klasický event s virtuálním. Lze se ho účastnit jak osobně, tak i virtuálně, např. přes internet, což zvyšuje kapacitu i zásah eventu.