Služby na vyžádání jsou trendem, avšak masový divák zatím zůstává věrný televizi. Generální ředitel České televize Petr Dvořák na konferenci Digimedia pořádané AČR zapochyboval i o samotných možnostech internetu. „Přenos hokejového zápasu Česka s Dánskem kapacitně na internetu kolaboval už při 350 tisících lidí, u televize se dívalo 1,7 milionu diváků bez jakýchkoliv výpadků,“ dodal.
S Dvořákem v otázce využitelnosti internetu souhlasil i generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima. „Internet v současnosti v Česku nemá kapacitu, aby zvládl přenos pro milion diváků,“ dodal Zima.
Nicméně v otázce přechodu na nový standard vysílání DVB-T2, na které by měl český trh přejít v roce 2020, se Pavel Zima vůči kolegům z tradičních televizí vymezil. „Zbytečně moc to řešíte. O úspěchu rozhoduje zase jenom obsah. Na internetu čelíme každý den podobnému převratu a bojujeme o to, aby se lidé pořád vraceli na Seznam,“ řekl.
Netflix českým hráčům vrásky nedělá
Americká videotéka Netflix platila dlouho za strašáka trhu. Aktuálně však velké vášně u tuzemských vydavatelů nevyvolává. „Netflix na českém trhu vůbec nekomunikuje, reklamu mu děláme pouze my, kteří o něm pořád mluvíme. Výraznější růst tu nezaznamenává, platí pro vybranou skupinu lidí a jeho masový nárůst v horizontu dvou let nečekám,“ řekl Evžen Chlanda z AMC Networks.
Velké pozornosti místních mediálních domů se těší globální hráči. „Pořad Moje tvář má známý hlas má na Facebooku reach tři miliony lidí a obchodní zisk na nule a na YouTube nám generuje desítky tisíc,“ řekl Petr Horák, ředitel sekce nových projektů CET 21, s tím, že byznysový model pro komerční televizi vidí v její tradiční distribuci.
A tradičním tématem konference Digimedia bylo i internetové pirátství. „Jsme na podobné úrovni jako Čína. Během půlhodiny máme premiéry našich lokalizovaných seriálů na Ulož.to,“ řekl Evžen Chlanda. AMC Networks tak uvádí celosvětové premiéry, třeba seriálu Fear the Walking Dead, raději v angličtině a českou verzi zařazuje do programu později ve večerních hodinách.