Takové bannery jsou mnohem úspěšnější, pokud jde o kliknutí: 56 procent všech kliknutí v kampaních pochází z nich. Dosahují i vysoké míry prokliku na mobilech (1,14 procenta) a tabletech (1,24 procenta), což je trendem ve všech státech V4. Uvádí to zpráva AdMonitor od společnosti Gemius, která popisuje on-line reklamu ve 13 zemích regionu CEE a v Turecku ve druhé polovině roku 2015.
Klikají hlavně ženy
Více než čtvrtina všech impresí se v měřených českých kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, tito uživatelé také nejvíce na reklamu klikají (30 procent).
Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy v Česku klikají především ženy: v měřených kampaních provedly téměř 60 procent všech kliknutí. Je to jeden z největších rozdílů v rámci všech analyzovaných států, ve většině zemí regionu vedou muži (nejvíce v Srbsku, kde tvoří 57 procent, a dále v Turecku – 80 procent).
Nejvyšší CTR mají reklamy z oblasti kosmetiky, jídel a nápojů a léků. První dvě kategorie nalezneme mezi třemi nejklikanějšími odvětvími ve všech státech V4. Nejpoužívanějším reklamním formátem je v ČR skyscraper (300 × 600 pixelů). Nalezneme jej v pětině kampaní, kde dosahuje také nejvyššího CTR (0,25 procenta). Průměrná míra prokliku v kampaních dosáhla ve druhém pololetí roku 2015 0,58 procenta.
Více než 70 procent všech kliknutí na reklamu pochází z klasických počítačů (pro srovnání: v Polsku je to 77 procent a v Maďarsku pouze 65 procent), nicméně podíl kliknutí z mobilních zařízení je na vzestupu. Z telefonů je jich již více než pětina (v Estonsku 35 procent a v Polsku 17 procent) a z tabletů sedm procent. Nejvíce impresí na mobilních zařízeních mají v českých kampaních odvětví auto-moto, sport a turistika a telekomunikace. Inscreen rate je nejvyšší u kosmetiky a jídel a nápojů.
Autorka pracuje ve společnosti Gemius.