Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Poptávka po bytech je tak velká, že se prodávají skoro samy

Developerský rezidenční trh v Praze zažívá novou situaci – apetit k nákupu bytů vyvolaný nízkými úrokovými sazbami hypoték a podpořený dobrým výhledem ekonomiky vede k nedostatku na trhu se staršími byty i s novými projekty. Nabídka starších bytů na realitních portálech se podle provozovatelů snížila až o 40 procent. Nabídka developerů pak podle počtu volných bytů klesla za posledních šest měsíců o 22 procent. Realitní trh se s touto situací bude muset vyrovnat i marketingově.

U developerů je dokonce tak velký převis poptávky, že plánují historické prodejní rekordy. Pokud jim v tom „něco“ nezabrání… Tím něčím je legislativní proces povolování staveb. Jde o jeden z klíčových důvodů aktuální nízké nabídky nových bytů. Situaci by developeři měli komunikovat na odpovědných místech jako objektivní problém a vytvořit tlak na zjednodušení nebo zrychlení legislativních kroků.

U realitních společností směřovala doposud komunikační aktivita vždy směrem ke kupujícímu, který je zdrojem poptávky. Současná situace vyžaduje orientaci přesně opačnou. Cílení na politiky a především na vlastníky nemovitostí. Efektivně jim musí předat zprávu, že právě nyní je výhodné prodat nemovitost, ať už se jedná o budovu nebo pozemek. To zatím realitní kanceláře neumí.

Reklama
ČEZ

Kromě nově zacílených kampaní mají developeři ještě jedno řešení, které převis poptávky vždy zaručeně vyřeší – zdražení bytů. To se již děje. Zdraženo bylo téměř 24 procent bytů z nabídky, a to v průměru o 215 tisíc korun na byt. Nové projekty mají průměrnou cenu za metr čtvereční vyšší cca o pět procent oproti konci roku 2015. Na toto zdražení pak reagují developeři nesmělou nabídkou bonusů a slev. Situace je přitom jasná. Developeři musí soustředit své marketingové prostředky na ty, kteří mohou nerovnováhu na trhu vyřešit, ne na konečné zákazníky.

František Brož, specialista na developerský trh, projekt M2

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)