Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nadávat na AdBlock je jako pískat v kině. Problém je v nás

Blabla, kvazi vize. Moc ho nevnímám, před očima mám zážitek z dopoledne, kdy dvojice netových pankáčů z AdBlocku hlásala cosi jako: „Internet má být pro všechny, zdarma, vaše reklama obtěžuje, proto ji pomáháme blokovat. Koukněte, jak jsou tytéž stránky bez reklamy hezké a čisté.“ Realita…

To dopoledne jsem více než po aktérech koukal po užaslém publiku. Dva kloučci v černých tričkách přišli v upřímné víře hlásat evangelium „čistého“ internetu. S odvahou vmést pravdu do tváře šesti stovkám padouchů, kteří internet „przní“ reklamou. „Co je to za mag..y?“ „Uměj‘ vůbec domyslet, co to páchaj‘?“ šumělo v sále.

Reakce navlas stejná jako za studií v Hamburku, v kině na filmu o Klausovi Barbiem. Ani tam publikum nedokázalo přijmout, že nechvalně známý gestapák – lyonský kat – může být hodný dědeček, který se stará o zahrádku a má rád své vnoučky. Kino bouřilo a nahlas spílalo jeho bolivijskému služebnictvu. Jak můžou něco takového říct, vždyť je to VRAH. Zlobit se na chlápky z AdBlocku je stejné jako pískat v kině na služebnou. Možná jsou na hraně zákona (ač judikáty hovoří pro ně), ale problém je jinde.

Reklama
ČEZ

Dokud budeme za rozvoj či trend považovat cokoliv, co je větší, barevnější a „lépe přilepené“, tedy co je v zásadě agresivnější a čemu lze hůře uniknout, pak jsme to my, kdo je hrobníkem mediálního trhu, a ne ti dva „dobrosrdeční“ výběrčí výpalného. Dokud budou zadavatelé reklamy neúprosně vyžadovat maximální frekvenci zásahu, dokud vás bude Booking.com do zblbnutí retargetovat s ubytováním v Bolzanu (kde jste byli před rokem) a dokud budou média jen radostně navyšovat počet pre- mid- a post-rollů, pak jsme všichni mrtví už dnes.

Reklama musí oslovit, upoutat a vlastně vyrušit. Dnes už se to ale dá udělat chytře. Nabídnout správnému uživateli ve vhodném okamžiku i kontextu přiměřeněkrát, co mu přijde vhod. Jen se s tím naučit.

Tomáš Řehák, CEO, Programmatic

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)